Gå til innhold

noen prøvd P-sprøyte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søs har p-sprøyte er kjempefornøyd. Eneste nedturen med den er at dersom du får noen bivirkninger, er det ikke så lett å få gjort noe med i de 3 månedene sprøyta varer.

Jeg er et rotehode og kan derfor bare bruke ting som varer i årevis ( har hormonspiral).

To andre venninner har p-pinne. De er også kjempefornøyd.

Så det er jo bare å velge og vrake.

Søs har p-sprøyte er kjempefornøyd. Eneste nedturen med den er at dersom du får noen bivirkninger, er det ikke så lett å få gjort noe med i de 3 månedene sprøyta varer.

Jeg er et rotehode og kan derfor bare bruke ting som varer i årevis ( har hormonspiral).

takk for svar. hvordan er hormonspiral da?

takk for svar. hvordan er hormonspiral da?

For meg er den et _funn_. Ikke mer mens. Hadde veldig kraftige blødninger før. Nå er det bare litt murring i korsryggen til "faste tider". Den har ikke sviktet på de, tilsammen 6 årene, jeg har brukt den. Merker den overhodet ikke.

Lite tips: hvis du skal kjøpe dyrt prevensjonsmiddel, løs den ut på et apotek i Sverige (når kursen er bra da), da sparer du fort noen kr. Jeg slapp 250 kr billigere unna.

Et annet alternativ er p-ringen. Den sitter inne i 3 uker, så en uke uten, før du setter inn ny ring for nye 3 uker. Enkel å sette inn/ta ut, kan fjernes når som helst om man skulle erfare bivirkninger. Bivirkninger kan være de samme som for p-piller, men at hormonene ikke må gjennom indre organer osv for å tas opp så er risikoen for å få bivirkninger lavere enn for p-piller.

http://www.nuvaring.no

Annonse

Gjest Kurt Kubein

For meg er den et _funn_. Ikke mer mens. Hadde veldig kraftige blødninger før. Nå er det bare litt murring i korsryggen til "faste tider". Den har ikke sviktet på de, tilsammen 6 årene, jeg har brukt den. Merker den overhodet ikke.

Lite tips: hvis du skal kjøpe dyrt prevensjonsmiddel, løs den ut på et apotek i Sverige (når kursen er bra da), da sparer du fort noen kr. Jeg slapp 250 kr billigere unna.

Kan man bruke norske resepter på svenske apotek?

Gjest Tutleguri

Hva er en p-pinne?

Annonse

Hva er en p-pinne?

Liten sak med hormoner som blir satt under huden, som langsomt slipper ut hormoner. Til forskjell fra p-sprøyte så kan jo denne fjernes, i tilfelle man opplever bivirkninger. Ellers tror jeg det er mye likt p-sprøyten i virkemåte, innhold, mulige bivirkninger og slikt. Vel - det er sånn jeg har oppfattet det, håper det er sånn noenlunde korrekt.

Hei!

Jeg går på p-sprøyte, og trives veldig med det:)

Slippe mensen er himmelsk!

Men de dagene før og etter jeg har tatt sprøyta er jeg veldig hormonell, humøret er VELDIG opp og ned. Det varer bare en uke hver tredje mnd.

Det er jo flere små bivirkninger men jeg er veldig usikker på det er sprøyta eller noe annet.

Går på andre medisiner for ryggplager.

Sprøyta virker i tre mnd , men

får du bivirkninger så finnes det en mot sprøyte du kan ta.

Det har jeg fått beskjed om fra min fastlege. Så det er ingen fare å ta den, du kan ta mot sprøyte hvis du vil.

Lykke til:)

Gjest Tutleguri

Liten sak med hormoner som blir satt under huden, som langsomt slipper ut hormoner. Til forskjell fra p-sprøyte så kan jo denne fjernes, i tilfelle man opplever bivirkninger. Ellers tror jeg det er mye likt p-sprøyten i virkemåte, innhold, mulige bivirkninger og slikt. Vel - det er sånn jeg har oppfattet det, håper det er sånn noenlunde korrekt.

Ser man det!

Takk for info :)

Hva er en p-pinne?

P-pinne er en liten pinne, 1 cm lang ca som blir satt rett innunder huden i overarmen. Det lages et _lite_ snitt, pinne blir ført inn og man lukker med strips.

Man får lokalbedøvelse.

Denne pinnen administrerer hormoner i små, daglige doser.Varer i ca 3 år.

Depo Provera (psprøyten)er kjempefin.Har gått på den i nærmere ett år nå.Setter den selv,da jeg er diabetiker,og vant til sprøyter.Ellers kan du få legen/helsesekretæren til å sette den.Gjør ikke noe vondt.Man mister mensen,og er altså fullt beskyttet.Ikke noe problem!:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...