Gå til innhold

Oppkjøring: førerkort

Anbefalte innlegg

Gjest Oppkjører

Hei.

Jeg skal ha oppkjøring på bil den 10 desember, og tenkte jeg skulle forhøre meg om hvordan det er med kontrollsjekk av bil før kjøring og diverse?

Skal oppkjører kontrollere bilen med olje, lys, bremsevæske, utslitte bremser og alt det som hører til mens sensor følger med?

Jeg har ikke peiling på bil teori....

Kan man stryke om man er dårlig til grunnsjekken på bilen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128075-oppkj%C3%B8ring-f%C3%B8rerkort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trekker et kort. På dette kortet er det et teknisk spørsmål om bilen.

Det spørsmålet er ikke avgjørende i seg selv, men kan være med å telle dersom kjøringa di i tillegg er helt ræva.

Jeg fikk spørsmål om tokrets bremsesystem og fikk jernteppe. Men jeg stod likevel.

Gjest Oppkjører

Du trekker et kort. På dette kortet er det et teknisk spørsmål om bilen.

Det spørsmålet er ikke avgjørende i seg selv, men kan være med å telle dersom kjøringa di i tillegg er helt ræva.

Jeg fikk spørsmål om tokrets bremsesystem og fikk jernteppe. Men jeg stod likevel.

OK, takk for svar.

Hjerneteppe? Mener du at du rett og slett ikke klarte og svare på spørsmålet eller fikk du lissom "rodd deg i land"?

OK, takk for svar.

Hjerneteppe? Mener du at du rett og slett ikke klarte og svare på spørsmålet eller fikk du lissom "rodd deg i land"?

Jeg fikk vel noenlunde forklart hva jeg trodde det var. Men jeg kunne f.eks ikke peke på varsellampen for den inne i bilen.

Ja ja, sånt skjer. Jeg var uansett mer nervøs for kjøringa, men den gikk som en drøm.

Jeg fikk vel noenlunde forklart hva jeg trodde det var. Men jeg kunne f.eks ikke peke på varsellampen for den inne i bilen.

Ja ja, sånt skjer. Jeg var uansett mer nervøs for kjøringa, men den gikk som en drøm.

Såvidt jeg kan huske fikk jeg bare spørsmål om jeg kunne peke på oljelampa inne i bilen. Heldigvis! ;-)

Du trekker ikke et kort, slik Nynne sier, i allefall ikke i Oslo. Hvilken sikkerhetskontroll du skal ha er bestemt på forhånd, det samme gjelder hvilken rute du skal kjøre. Jeg fikk spørsmål om tokrets bremsesystem, det gikk helt greit. Du stryker ikke på sikkerhetskontrollen, men du får en 2'er feil for den. Du kan bare ha fire 2'ere til sammen før du stryker, så det er jo greit å ikke bruke dem opp før du har begynt å kjøre. Det er ikke mange ting man skal kunne på sikkerhetskontrollen så alle burde greie den helt fint.

Annonse

Gjest Oppkjører

Du trekker ikke et kort, slik Nynne sier, i allefall ikke i Oslo. Hvilken sikkerhetskontroll du skal ha er bestemt på forhånd, det samme gjelder hvilken rute du skal kjøre. Jeg fikk spørsmål om tokrets bremsesystem, det gikk helt greit. Du stryker ikke på sikkerhetskontrollen, men du får en 2'er feil for den. Du kan bare ha fire 2'ere til sammen før du stryker, så det er jo greit å ikke bruke dem opp før du har begynt å kjøre. Det er ikke mange ting man skal kunne på sikkerhetskontrollen så alle burde greie den helt fint.

Men tingen er at jeg ikke har hatt teori siden jeg tok MC lappen for 1 1/2 år siden.

Har ingen bøker eller noe om bilens fixfaxeri.

Finnes noe om dette på nett?

Men tingen er at jeg ikke har hatt teori siden jeg tok MC lappen for 1 1/2 år siden.

Har ingen bøker eller noe om bilens fixfaxeri.

Finnes noe om dette på nett?

Jeg vet dessverre ikke om man finner noe slikt på nettet. Kanskje kan du låne en slik bok på biblioteket?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...