Gå til innhold

Medisin eller ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Redd for piller
Skrevet

Er sykemeldt for tida med depresjon som diagnose. Saken er at jeg er totalt utbrent ift jobb. Sover dårlig og er rastløs og griner lett. Gruer meg til sykemeldingen er over, men syns det er tungt å gå hjemme også. Er rastløs og urolig inne i meg.

Jeg har fått resept på antidepressiva, Cipramil, men har alltid vært forsiktig med medisiner. Tar aldri noe annet enn ibux e.l. og evt. pennicillin hvis det er absolutt nødvendig. Har jeg grunn til å være redd? Kan jeg evt. greitt slutte igjen hvis jeg ser at det ikke virker eller jeg blir for ukomfortabel med å ta dem?

Har tidligere gått i terapi med god hjelp, men kjenner at jeg ikke orker dette nå.

Fortsetter under...

Kizza1365380506
Skrevet

For at cipramil skal hjelpe bør du bruke det i minst 1 år. Du er ikke alene om å ha disse følelsene. Det tror jeg vi alle har hatt som måtte bite i det sure eplet.

Jeg tror du bør beregne deg på å være sykemeldt en stund til du er kommet deg skikkelig opp. Begynner du for tidlig på jobb kan du risikere å få deg en kjempesmell som blir mye verre å komme seg ovenpå igjen.

Kan du begynne i aktiv sykemelding så er jo det en veldig god løsning.

God bedring.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...