Gå til innhold

Tannlege ang. protese


Gjest bestevenn

Anbefalte innlegg

Gjest bestevenn

Min venninne er kommet i den situasjon at hun har en langt fremtreden tannkjøttsykdom. Mange tenner er løse, og det er ingen annen løsning enn tannprotese sier hennes tannlege.

Hun er forståelig, blitt veldig deprimert på grunn av dette.

Hvordan er moderne tannproteser?

Har de forandret seg siden på våre besteforeldres tid?

Det ville vært flott om du kan gi et svar, da hun ikke orker å undersøke nærmere om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei bestevenn.

Det har ikke skjedd så mye siden besteforeldrenes tid. Protesene har fått bedre materialer, men ellers er behandlingen den samme nå som da.

Helt eller delvis tannløse kan nå imidlertid behandles med kunstige tenner som festes til implantater. Disse forankres fast i kjevene og gir et førsteklasses bruks og utseendemessig resultat. Det er riktig nok en kostbar behandling, men tilbudet er der for den som vil og kan.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bestevenn

Hei bestevenn.

Det har ikke skjedd så mye siden besteforeldrenes tid. Protesene har fått bedre materialer, men ellers er behandlingen den samme nå som da.

Helt eller delvis tannløse kan nå imidlertid behandles med kunstige tenner som festes til implantater. Disse forankres fast i kjevene og gir et førsteklasses bruks og utseendemessig resultat. Det er riktig nok en kostbar behandling, men tilbudet er der for den som vil og kan.

Lykke til.

Jeg vil gjerne ha litt tilleggsoppsyninger.

Er det mulig med implantat av tenner hvis en har en tannkjøttsykdom?

Jeg vet ikke hva sykdommen heter, men hun har visst "lommer" i tannkjøttet.

Hennes noe eldre tannlege sa at det kunne skape problemer.

Kan du antyde hvor mye en slikt operasjon kan koste i overmunnen?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Jeg vil gjerne ha litt tilleggsoppsyninger.

Er det mulig med implantat av tenner hvis en har en tannkjøttsykdom?

Jeg vet ikke hva sykdommen heter, men hun har visst "lommer" i tannkjøttet.

Hennes noe eldre tannlege sa at det kunne skape problemer.

Kan du antyde hvor mye en slikt operasjon kan koste i overmunnen?

På forhånd takk

Hei bestevenn.

Dersom pasienten er normalt frisk og det er kjeveben nok å feste implantatene i er en forhenværende tannkjøttsbetennelse ikke noe til hinder for slik behandling.

Jeg antar at hele behandlingen av en kjeve vil koste om lag kr.70 000.- 80 000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...