Gå til innhold

Lekene som fulgte med Donald var ikke godkjent

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Siste utgave av det ideologiske tidsskriftet Donald var levert med en leke: to magnetbiter og en metallkule.

Et barn kom til å svelge metallkulen, som kom ut igjen dagen etter.

Avdelingsleder i Forukerrådet uttaler at "Dette er skremmende, forlaget bør gå inn i seg selv..." osv. "Leken var ikke godkjent av Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap!"

Å fy!

Jeg mener direktoratet også bør forby alle andre ting som kan svelges, husk å få med all småstein som finnes ute, brødbiter og annet som ikke er godkjent av DSB.

Når barnet kan lese Donald, går jeg ut fra at barnet er gammelt nok til at de har tilgang til mye mer av svelgbart? Blyantspisser f eks? Er de godkjent?

Det Nye blir lest av kvinnemennesker fra 10-11 år og har med små smykker som kan svelges, bør disse forbys?

Jeg visste ikke en gang at det var laget et supperåd til, som skal godkjenne småstein og peanøtter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg visste ikke en gang at det var laget et supperåd til, som skal godkjenne småstein og peanøtter."

Småstein og peanøtter blir da ikke godkjent, såpass bør du vite.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

"Jeg visste ikke en gang at det var laget et supperåd til, som skal godkjenne småstein og peanøtter."

Småstein og peanøtter blir da ikke godkjent, såpass bør du vite.

Hva skal vi gjøre med all småsteien og peanøttene som ikke blir godkjent?

Skrevet

Hva skal vi gjøre med all småsteien og peanøttene som ikke blir godkjent?

Kanskje spise dem selv istedetfor å fore småbarna med dem?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Kanskje spise dem selv istedetfor å fore småbarna med dem?

Småstein?

Jaja, det er i hvert fall billig og kalorifattig. 200 kr pr tonn? 0,0,0,0000 kalorier?

Skrevet

Småstein?

Jaja, det er i hvert fall billig og kalorifattig. 200 kr pr tonn? 0,0,0,0000 kalorier?

Åj, da har jeg søndagsmiddagen klar!

Skrevet

Enig med deg :o) Har man småbarn får man passe på de også...og man kan ikke skylde på noen for alle uhell som skjer..

Skrevet

Det var forresten ikke de som leste bladene som fikk de i halsen, men småsøsken...det leste hvertfall jeg. Ikke det at det spiller noen rolle. Jeg er fortsatt enig med deg.

Skrevet

Jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet da jeg leste om dette. Uka før kjøpte jeg nemlig et helt sett med små kuler og magneter til guttungen min.

Jeg er nok en elendig mor, mye verre enn de som selger Donald.

Skrevet

HEHE! Det må ha vært noe pussig fristende med disse kulene.

Sønnen min på 9 år abonnerer på Donald Duck, og har aldri hatt for vane å putte uting i munnen. Men den dagen dette bladet kom i posten, ringte han meg helt hysterisk på jobben og hylte og skreik og fikk innimellom hisktene fram at han hadde svelga en metallkule.

Han var livredd for å dø - og var vanskelig å komme gjennom til. Jeg er rolig av natur, og fikk til slutt spurt om han kjente noe i halsen eller i brystet. - Neida, ingenting, svarte han.

Da ba jeg han ta det helt med ro og sa at om en dag eller to kom nok kula til å komme ut igjen i do.

Det beroliga gutten, og kula har vi ikke sett noe mer til...

Og i Dagsavisen to dager etter leste vi at det var kommet inn tre barn på ett og samme sykehus som hadde gjort det samme.

Ikke vet jeg noe om hva som kunne være så fristende med akkurat denne kula, men noe må det kanskje ha vært...

Og til slutt: Selvfølgelig bebreider jeg ikke forlaget eller andre for dette.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

HEHE! Det må ha vært noe pussig fristende med disse kulene.

Sønnen min på 9 år abonnerer på Donald Duck, og har aldri hatt for vane å putte uting i munnen. Men den dagen dette bladet kom i posten, ringte han meg helt hysterisk på jobben og hylte og skreik og fikk innimellom hisktene fram at han hadde svelga en metallkule.

Han var livredd for å dø - og var vanskelig å komme gjennom til. Jeg er rolig av natur, og fikk til slutt spurt om han kjente noe i halsen eller i brystet. - Neida, ingenting, svarte han.

Da ba jeg han ta det helt med ro og sa at om en dag eller to kom nok kula til å komme ut igjen i do.

Det beroliga gutten, og kula har vi ikke sett noe mer til...

Og i Dagsavisen to dager etter leste vi at det var kommet inn tre barn på ett og samme sykehus som hadde gjort det samme.

Ikke vet jeg noe om hva som kunne være så fristende med akkurat denne kula, men noe må det kanskje ha vært...

Og til slutt: Selvfølgelig bebreider jeg ikke forlaget eller andre for dette.

Unga har svelga ting som senere har dukka opp i bleier. Både unger og bikkjer har spist julepynt, og glitter er visst ganske ufordøyelig.

En hvalp hadde spist en hel meter, og jeg dro glitter ut av rompa pån, men den så på meg med et merkelig blikk: "hva det du driver med?" egentlig hadde den tenkt å ete det på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...