Gå til innhold

Grip: Hvorfor forkaster de ikke islam omgående?

Anbefalte innlegg

Der bommet du grovt.

Jeg bedømmer folk utifra deres individuelle *handlinger*, og ikke hvilken religion de er født inn i.

Med vennlig hilsen

Såååååååååååå interessant. Du forklarte deg i et innlegg som verdens beste, mest forståelsesfulle og herligste sjef. Jeg trodde ikke på et ord av det.

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• Grip

17

• Goliath

12

• Ulv I Faarikaal

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg tuller dessverre ikke.

http://www.ssb.no/emner/02/barn_og_unge/2003/bef/

For to år siden var tallet 42 prosent (se linken). Siden har det økt. Vi vet også at barn født av to norskfødte muslimer ikke telles med i denne statistikken.

Den reelle andelen er trolig rundt 50%, kanskje høyere.

Din tolkning av statistikken er tull.

Det er som å si at i en bygd i Vest-Agder er over 80% kristne, og derfor er det over 4 millioner medlemmer av Indremisjonen i Norge.

Det er kun et lite fåtall av kristne og muslimer i Norge som ikke vil opprettholde demokratiet og menneskerettighetene. Av disse er det flest kristne.

Med vennlig hilsen

Din tolkning av statistikken er tull.

Det er som å si at i en bygd i Vest-Agder er over 80% kristne, og derfor er det over 4 millioner medlemmer av Indremisjonen i Norge.

Det er kun et lite fåtall av kristne og muslimer i Norge som ikke vil opprettholde demokratiet og menneskerettighetene. Av disse er det flest kristne.

Med vennlig hilsen

Samme hvordan du snur og vender på dette, vil dagens utvikling føre til at Oslo om noen få ti-år er en by med muslimsk majoritet. Nordmenn blir minoritet i egen hovedstad. Utviklingen følger samme tendens i landets øvrige store byer, om enn i annen skala.

Jeg synes ikke noe om dette, fordi jeg ikke synes noe om den jevne muslims syn på sine medmennesker og på ønsket samfunnsutvikling.

Jeg tror de fleste nordmenn vil synes en slik utvikling er lite ønskelig.

Samme hvordan du snur og vender på dette, vil dagens utvikling føre til at Oslo om noen få ti-år er en by med muslimsk majoritet. Nordmenn blir minoritet i egen hovedstad. Utviklingen følger samme tendens i landets øvrige store byer, om enn i annen skala.

Jeg synes ikke noe om dette, fordi jeg ikke synes noe om den jevne muslims syn på sine medmennesker og på ønsket samfunnsutvikling.

Jeg tror de fleste nordmenn vil synes en slik utvikling er lite ønskelig.

Dette minner mest om Hitlers teorier om jødene antall og religion.

For det første er det du skriver om antall løgn.

For dte andre er de meningene du tillegger "muslimer" også løgn.

Faktisk utgjør DU (og ditt landssvik mot norske verdier) en større trussel enn det muslimene utgjør.

Dette minner mest om Hitlers teorier om jødene antall og religion.

For det første er det du skriver om antall løgn.

For dte andre er de meningene du tillegger "muslimer" også løgn.

Faktisk utgjør DU (og ditt landssvik mot norske verdier) en større trussel enn det muslimene utgjør.

Tallene stammer fra SSB, og er dokumentert.

Du synes sikkert sannheten er litt vanskelig å forholde seg til, men fakta forsvinner ikke om du tillegger meg dine sedvanlige hitler-beskyldninger.

Annonse

Tallene stammer fra SSB, og er dokumentert.

Du synes sikkert sannheten er litt vanskelig å forholde seg til, men fakta forsvinner ikke om du tillegger meg dine sedvanlige hitler-beskyldninger.

Det er ikke tallene som er "feil", men din idiotiske og direkte løgnaktige tolkningen av både tallene og hva de innebærer.

Gjest ikke på en søndag

Det er fint at vi er enige om det viktigste.

Så kan man diskutere om det er grunn til uro eller ikke. Jeg synes du bagatelliserer det som skjer, og ikke evner å se utviklingen.

I dag har nærmere 50% av barn (0-17) i Oslo innvandringsbakgrunn. De aller fleste har bakgrunn fra muslimske land. Tallet er sterkt økende.

Samme utvikling har vi også i andre deler av landet (byer), selv om omfanget selvsagt er langt lavere.

Utviklingen er eksponensiell, og det forundrer meg at du ikke ser dette tydeligere. Det skjer jo i praksis ingen konvertering i disse miljøene, og det kan neppe være tvil om at det vil være et muslimsk flertall i Oslo i løpet av 20-40 år.

Litt mer nøyaktige tall:

Søndre Nordstrand bydel med 39% innvandrere av 34000. Hvis man ser på de i alder 0-5 år er det 48% med innvandrerforeldre. For 10 år siden var tallene 24 og 20%. På grunn av de store leilighetene og de lave prisene de siste åra, har Oslo kommune kjøpt opp svært mange.

Budsjettene for bydelen viser at det ble brukt 100 mill til sosialstønader i fjor, dette er svimlende mye mer enn resten av landet: kr 3000 pr innbygger.

For å dekke inn sosislatønadene kuttes det bl a i fritidsaktiviteter, eldretjenester, språkopplæring o.s.v. Fritidsssenteret på Åsbråten besøkes av 80% innvandrerungdom, og er meget viktig for bydelen. Denne vurderes nå nedlagt av kostandshensyn. Aktivitetsleder på eldresenteret sies opp.

Psykiatrien er yhyre tungt belastet, det samme er barnevernet og politiet. De sliter med bl a språkproblemer hele dagen.

Et eksempel fra lokalavisen er at kommunen kjøpte tre store leiligheter for 3 mill og puttet inn tre "alenemødre" fra Somalia.

Vi får se hva alt dette utvikler seg til, om det blir det integrering eller ikke. Sannsynligvis integreres det hele inn i seg selv, og vi får en helt egen grei i denne bydelen: ghetto.

Litt mer nøyaktige tall:

Søndre Nordstrand bydel med 39% innvandrere av 34000. Hvis man ser på de i alder 0-5 år er det 48% med innvandrerforeldre. For 10 år siden var tallene 24 og 20%. På grunn av de store leilighetene og de lave prisene de siste åra, har Oslo kommune kjøpt opp svært mange.

Budsjettene for bydelen viser at det ble brukt 100 mill til sosialstønader i fjor, dette er svimlende mye mer enn resten av landet: kr 3000 pr innbygger.

For å dekke inn sosislatønadene kuttes det bl a i fritidsaktiviteter, eldretjenester, språkopplæring o.s.v. Fritidsssenteret på Åsbråten besøkes av 80% innvandrerungdom, og er meget viktig for bydelen. Denne vurderes nå nedlagt av kostandshensyn. Aktivitetsleder på eldresenteret sies opp.

Psykiatrien er yhyre tungt belastet, det samme er barnevernet og politiet. De sliter med bl a språkproblemer hele dagen.

Et eksempel fra lokalavisen er at kommunen kjøpte tre store leiligheter for 3 mill og puttet inn tre "alenemødre" fra Somalia.

Vi får se hva alt dette utvikler seg til, om det blir det integrering eller ikke. Sannsynligvis integreres det hele inn i seg selv, og vi får en helt egen grei i denne bydelen: ghetto.

Og dette "beviser" hva da?

At det er flere fattige/sosialklienter i én del av byen, og flere millionærer i en annen del av byen?

Gratulerer.

Og dette "beviser" hva da?

At det er flere fattige/sosialklienter i én del av byen, og flere millionærer i en annen del av byen?

Gratulerer.

Det viser i alle fall at de tanker man har hatt omkring integrering har slått fullstendig feil. Det viser at ghettotendensene stadig forsterkes, og det viser at den ukontrollerte innvandringen koster samfunnet meget store ressurser, ressurser som bedre kunne vært brukt på våre egne innbyggere.

Takk

Jeg kjenne ikke grunnen til at du ikke bruker ditt nick i dette innlegget.

Du må regne med å bli utsatt for rasisme- og nazibeskyldninger fra sørs side hvis du presenterer slike fakta, og mange kan synes det er ubehagelig.

Imidlertid har slike hersketeknikker liten effekt når det er brukt for mange ganger, og sørs beskyldninger er knapt nok verdt et skuldertrekk.

Så man kan altså trygd benytte sine vanlige nick, selv om man er uenig med sør.

Det viser i alle fall at de tanker man har hatt omkring integrering har slått fullstendig feil. Det viser at ghettotendensene stadig forsterkes, og det viser at den ukontrollerte innvandringen koster samfunnet meget store ressurser, ressurser som bedre kunne vært brukt på våre egne innbyggere.

Og årsaken til det er vel nettopp forskjellsbehandlingen som du og dine står for, og velkomster som ikke akkurat gir inntrykk av at de er velkomne til å integrere seg i storsamfunnet:

"Helvete heller. Id ellers hitlers fødselsdag er lite å feire. Det er like svinsk begge deler.

- Grip"

Beklager Grip, men slike holdninger du her fremviser er problemet.

Annonse

Og årsaken til det er vel nettopp forskjellsbehandlingen som du og dine står for, og velkomster som ikke akkurat gir inntrykk av at de er velkomne til å integrere seg i storsamfunnet:

"Helvete heller. Id ellers hitlers fødselsdag er lite å feire. Det er like svinsk begge deler.

- Grip"

Beklager Grip, men slike holdninger du her fremviser er problemet.

Der er fint at du siterer meg stadig vekk.

Men å tillegge den vanlige borger skylden for at muslimer gjerne samles i ghettoer, er selvsagt helt feil.

Vi kan godt har jehovas vitner her i landet, og vi kan godt ha muslimer her også. Det går helt fint, og integreringen skjer naturlig.

Når har vi imidlertid importert så mange muslimer at de har tatt over "halve" Oslo, og da sier det seg selv at det går i dass. Det er nemlig ikke bare religionen som er forskjellig, men også det fundamentale synet på hvordan et samfunn skal være og hvilke verdier det skal bygge på.

Nå er det trolig for sent. De forskjellige subkulturer er etablert, og det eneste vi får fortsette med er å finansiere dem.

Skyldes for misæren ligger trolig mer hos deg og dine pk-kamerater som gjennom naivisme og snillisme gjennom 30 år har vært forkjempere for denne fiaskoen.

Du må regne med å bli utsatt for rasisme- og nazibeskyldninger fra sørs side hvis du presenterer slike fakta, og mange kan synes det er ubehagelig.

Imidlertid har slike hersketeknikker liten effekt når det er brukt for mange ganger, og sørs beskyldninger er knapt nok verdt et skuldertrekk.

Det er jo egentlig en fiks idé du her presenterer.

Kanskje vi skulle la tyver og bankranere også få lov til å velge om de vil kalles tyver eller bankranere. Hvis de påberoper seg "det er synd på meg", så er det vel OK å rane banker, mener du?

Der er fint at du siterer meg stadig vekk.

Men å tillegge den vanlige borger skylden for at muslimer gjerne samles i ghettoer, er selvsagt helt feil.

Vi kan godt har jehovas vitner her i landet, og vi kan godt ha muslimer her også. Det går helt fint, og integreringen skjer naturlig.

Når har vi imidlertid importert så mange muslimer at de har tatt over "halve" Oslo, og da sier det seg selv at det går i dass. Det er nemlig ikke bare religionen som er forskjellig, men også det fundamentale synet på hvordan et samfunn skal være og hvilke verdier det skal bygge på.

Nå er det trolig for sent. De forskjellige subkulturer er etablert, og det eneste vi får fortsette med er å finansiere dem.

Skyldes for misæren ligger trolig mer hos deg og dine pk-kamerater som gjennom naivisme og snillisme gjennom 30 år har vært forkjempere for denne fiaskoen.

Den eneste "fiaskoen" her er heldigvis ditt menneskesyn - som ble nedkjempet for ca 60 år siden.

Landssvik er en normal betegnelse for slikt du driver med.

Ulv I Faarikaal

Enig, men det kan være greit å skyte inn noen fakta uten at man dermed blir med i diskusjonen.

Jeg fikk rapport fra Mortensrud, en del av samme bydel. Barnehagene har nå i snitt 85% innvandrerbarn.

Noen ønsker se gjennomsnittet fra hele landet, men de som bor i disse områdene er mer interessert i hvor mange det er i deres borettslag, på deres skole og i deres barnehage og hvilke konsekvenser de selv får føle på kroppen. Når det bare er 2-3 norske i en klasse, og norsk språk er byttet ut til fordel for urdu, hva da? Morsmålslærerne hjelper til så norsk språk ytterligere blir undertrykket. Norske barn i denne bydelen begynner nå mer å snakke urdu! Hva gjøe norske foreldre? De flytter.

Den eneste "fiaskoen" her er heldigvis ditt menneskesyn - som ble nedkjempet for ca 60 år siden.

Det virker som du har en dårlig dag, spesielt etter at en del fakta ble presentert.

Dine argumenter blir svakere og svakere og dine karakteristikker av andre kraftigere og kraftigere;

Før har du brukt opp rasist- og nazist-begrepet og kommer nå med landssviker som et siste desperate forsøk på å ramme dine meningsmotstandere.

Det er morsomt å se deg slik, men samtidig litt trist. Du kan jo bedre enn dette, sør.

Ulv I Faarikaal

Andre vil kalle det du forfekter for landssvik.

Jeg tror vi alle har skylda, ingen av oss har løftet en finger for få til hverken det ene eller det andre. Kun beskyldninger og krangel.

Tiden vil vise hvem som har rett, men vi må alle bære konsekvensene.

Det virker som du har en dårlig dag, spesielt etter at en del fakta ble presentert.

Dine argumenter blir svakere og svakere og dine karakteristikker av andre kraftigere og kraftigere;

Før har du brukt opp rasist- og nazist-begrepet og kommer nå med landssviker som et siste desperate forsøk på å ramme dine meningsmotstandere.

Det er morsomt å se deg slik, men samtidig litt trist. Du kan jo bedre enn dette, sør.

"Norske verdier" (ikke at de er eksklusive for Norge) bør inkludere konsepter som religionsfrihet, ytringsfrihet, uskyldig til det motssatte er bevist, likhet for loven, osv.

Du går rett imot samtlige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...