Gå til innhold

Grip: Hvorfor forkaster de ikke islam omgående?

Anbefalte innlegg

Andre vil kalle det du forfekter for landssvik.

Jeg tror vi alle har skylda, ingen av oss har løftet en finger for få til hverken det ene eller det andre. Kun beskyldninger og krangel.

Tiden vil vise hvem som har rett, men vi må alle bære konsekvensene.

Jo - jeg vil behandle folk likt, uavhengig av hvor de kommer fra, og forskjellsbehandle kun basert på individuelle handlinger. Dette er både i tråd med FNs konvensjoner, Grunnloven, og ikke minst for å oppnå integrasjon.

Du og Grip fokuserer på enhver påstått forskjell mellom "oss og dem", med hensikt å skape et større gap mellom borgerene i dette landet.

Begge dere to har, for øvrig, langt mer felles med rabiate imamer enn det den vanlige muslim har felles med en rabiat imam.

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

33

• Grip

17

• Goliath

12

• Ulv I Faarikaal

4

Mest aktive i denne tråden

Det landet med flest muslimer er Indonesia, og jeg ville ikke hatt noe imot å bo noen år i Jakarta eller Bandung.

Grip - det eneste du klarer å fremvise er din uvitenhet vedr. livet i andre land. Det du ser på TV er ikke representativt for livet for folk flest.

Det landet med flest muslimer er Indonesia, og jeg ville ikke hatt noe imot å bo noen år i Jakarta eller Bandung.

"Grip - det eneste du klarer å fremvise er din uvitenhet vedr. livet i andre land. Det du ser på TV er ikke representativt for livet for folk flest."

Sør da - den kommentaren der kunne du visst like gjerne gitt deg selv? har du vært i Indonesia - og da tenker jeg på den delen av Indonesia der de fleste av de "praktiserende" muslimene bor?

Tror du Jakarta eller Bandung er representativt for Indonesia?

Når du "plukker ut" Indonesia som om det skulle være et bevis på et muslimsk land der det er fint å bo, så burde du sette deg litt mer inn i hva som foregår i landet - og samtidig la være å fortelle Grip at "det eneste du klarer å fremvise er din uvitenhet vedr. livet i andre land. Det du ser på TV er ikke representativt for livet for folk flest."

For nå har du nettopp bevist at du ikke vet det spøtt mer om Indonesia enn hva Grip kanskje gjør.....

Og det var tross alt du som trakk frem Indonesia, og ikke Grip.....

Og dette "beviser" hva da?

At det er flere fattige/sosialklienter i én del av byen, og flere millionærer i en annen del av byen?

Gratulerer.

Hvis du ikke klarer å se hva denne utviklingen viser, så sier vel det det meste om deg Sør.

Gratulerer.....

Der er fint at du siterer meg stadig vekk.

Men å tillegge den vanlige borger skylden for at muslimer gjerne samles i ghettoer, er selvsagt helt feil.

Vi kan godt har jehovas vitner her i landet, og vi kan godt ha muslimer her også. Det går helt fint, og integreringen skjer naturlig.

Når har vi imidlertid importert så mange muslimer at de har tatt over "halve" Oslo, og da sier det seg selv at det går i dass. Det er nemlig ikke bare religionen som er forskjellig, men også det fundamentale synet på hvordan et samfunn skal være og hvilke verdier det skal bygge på.

Nå er det trolig for sent. De forskjellige subkulturer er etablert, og det eneste vi får fortsette med er å finansiere dem.

Skyldes for misæren ligger trolig mer hos deg og dine pk-kamerater som gjennom naivisme og snillisme gjennom 30 år har vært forkjempere for denne fiaskoen.

*applaus*

Den eneste "fiaskoen" her er heldigvis ditt menneskesyn - som ble nedkjempet for ca 60 år siden.

Landssvik er en normal betegnelse for slikt du driver med.

Jeg regner med at det du skrev nå var ment som en spøk?

Hadde det kommet fra en muslim som kommenterte Grips uttalelser etter at Norge er blitt et muslimsk land - så hadde jeg forstått meningen bak det.

Nå fremstår du vitterlig som en landssviker selv - med slike uttalelser....

"Norske verdier" (ikke at de er eksklusive for Norge) bør inkludere konsepter som religionsfrihet, ytringsfrihet, uskyldig til det motssatte er bevist, likhet for loven, osv.

Du går rett imot samtlige.

I hvilke muslimske land lever man etter slike verdier Sør?

I hvilke land er disse verdier vanligvis mer eller mindre fraværende?

Hvorfor skal vi ønske at det samme skal skje med Norge - og i langt større grad enn de saker der du mener det brytes med dette i Norge i dag?

Hvorfor ønsker du så veldig å lukke øynene for det som skjer rundt deg i det landet du bor i nå Sør?

Er det bare fordi du fremdeles lever i fornektelse fordi du egentlig ser at dine politiske og moralske prinsipper og saker viser seg å ikke fungere i det hele tatt?

Og det kan du ikke akseptere å leve med, så alt du egentlig kan gjøre er å preike det samme sludderet helt frem til den tid da du ikke lenger får lov til å ytre dine meninger - fordi også ytringsfriheten har falt.....

Annonse

Det er jo egentlig en fiks idé du her presenterer.

Kanskje vi skulle la tyver og bankranere også få lov til å velge om de vil kalles tyver eller bankranere. Hvis de påberoper seg "det er synd på meg", så er det vel OK å rane banker, mener du?

Kanskje vi heller skulle kvitte oss med ytringsfriheten Sør?

Men det har du vel egentlig ingen formening om - all den tid du så godt du kan forsøker å kneble de som er uenige med deg, ved å sette på dem "merkelapper" omtrent som Hitler gjorde med jødene i sin tid.....

Det er ikke tallene som er "feil", men din idiotiske og direkte løgnaktige tolkningen av både tallene og hva de innebærer.

Vær forsiktig med å bruke ord som "løgn" og "landssvikere" mot andre Sør.

Det er tross alt du som er den største løgneren og landssvikeren her inne.....

Såååååååååååå interessant. Du forklarte deg i et innlegg som verdens beste, mest forståelsesfulle og herligste sjef. Jeg trodde ikke på et ord av det.

Det innlegget husker jeg også (selv om Sør selvfølgelig har glemt det:-).

Det var morsom lesing, og heller ikke jeg trodde en dritt på det han sa...he-he.

Ikke så merkelig egentlig.....:-)

Sør som kun dømmer mennesker etter hva de faktisk gjør - bortsett fra her på DOL da, hvor han dømmer alle etter hva de mener....men det ser det visst ut til at han stadig "glemmer"....he-he-he

I hvilke muslimske land lever man etter slike verdier Sør?

I hvilke land er disse verdier vanligvis mer eller mindre fraværende?

Hvorfor skal vi ønske at det samme skal skje med Norge - og i langt større grad enn de saker der du mener det brytes med dette i Norge i dag?

Hvorfor ønsker du så veldig å lukke øynene for det som skjer rundt deg i det landet du bor i nå Sør?

Er det bare fordi du fremdeles lever i fornektelse fordi du egentlig ser at dine politiske og moralske prinsipper og saker viser seg å ikke fungere i det hele tatt?

Og det kan du ikke akseptere å leve med, så alt du egentlig kan gjøre er å preike det samme sludderet helt frem til den tid da du ikke lenger får lov til å ytre dine meninger - fordi også ytringsfriheten har falt.....

Du skriver: "fordi også ytringsfriheten har falt..... "

Hvis ikke folk får lov til å være muslimer (eller skal forskjellsbehandles), så HAR ytringsfriheten falt!

Kanskje vi heller skulle kvitte oss med ytringsfriheten Sør?

Men det har du vel egentlig ingen formening om - all den tid du så godt du kan forsøker å kneble de som er uenige med deg, ved å sette på dem "merkelapper" omtrent som Hitler gjorde med jødene i sin tid.....

Hvordan "knebler" jeg noen? Jeg har ikke nektet noen å skrive.

Derimot benytter jeg meg av ytringsfriheten til å påpeke parallelle synspunker for 70 år siden.

Og i tillegg til religionsfrihet så har vi ytringsfrihet her i landet.

Vær forsiktig med å bruke ord som "løgn" og "landssvikere" mot andre Sør.

Løgn.

Posisjonen min er 100% ihht den norske Grunnloven - bl.a. religionsfrihet og ytringsfrihet, samt konsepter som likhet for loven og uskyldig til det motsatte er bevist.

I motsetning til deg.

Hvis ikke folk får lov til å være muslimer (eller skal forskjellsbehandles), så HAR ytringsfriheten falt!

Det er ingen her som vil nekte muslimer å være muslimer, tro hva de vil eller gi uttrykk for sin tro. Det skal være stor romslighet og det betyr at alle meninger bør komme fram og alle trosretninger være tillatt.

Men det betyr jo ikke at jeg applauderer en utvikling som gjør at vi fyller landet med johovas vitner eller muslimer eller nazi-yngel eller hva det måtte være.

Men for all del; La alle si hva de vil.

Ytringsfrihet betyr ikke at vi skal gjøre knefall for totalitære krefter. Det er her du misforstår.

Annonse

Det er ingen her som vil nekte muslimer å være muslimer, tro hva de vil eller gi uttrykk for sin tro. Det skal være stor romslighet og det betyr at alle meninger bør komme fram og alle trosretninger være tillatt.

Men det betyr jo ikke at jeg applauderer en utvikling som gjør at vi fyller landet med johovas vitner eller muslimer eller nazi-yngel eller hva det måtte være.

Men for all del; La alle si hva de vil.

Ytringsfrihet betyr ikke at vi skal gjøre knefall for totalitære krefter. Det er her du misforstår.

Hvor har jeg påstått at man skal gjøre "knefall for totalitære krefter"?

Så lenge du sammenligner en helt normal muslims Eid-fest med Hitlers fødselsdag, så er DU en del av de totalitære kreftene.

Det er jo nettopp her du bommer så totalt.

Folk skal kunne være muslimer, kristne eller jøder så mye de vil.

Men KUN så lenge det ikke går ut over de verdier vi faktisk har her i Norge, og som vi forsøker å leve etter.

Så snart muslimer, kristne eller jøder bruker sin religion som begrunnelse for hvorfor de ikke kan leve som nordmenn i Norge, så har de heller intet her å gjøre.

Og ytringsfriheten betyr at jeg kan si min mening om akkurat det - uten at slike som f.eks deg har noen som helst mulighet til å hindre meg i å gjøre det, selv om du på din egen måte gjør hva du kan av "mindre fine ting" for å forsøke å hindre meg i nettopp det.

Ytringsfriheten skal vi alle kunne benytte - også når det gjelder religion.

Men når man praktiserer en holdning eller religion - og det på en måte som går ut over norske lover eller regler - da skal det selvsagt reageres.

Men det har intet med ytringsfrihet å gjøre....og det burde være unødvendig å måtte fortelle deg det.

Hvordan "knebler" jeg noen? Jeg har ikke nektet noen å skrive.

Derimot benytter jeg meg av ytringsfriheten til å påpeke parallelle synspunker for 70 år siden.

Og i tillegg til religionsfrihet så har vi ytringsfrihet her i landet.

Du kan ikke nekte noen å skrive det de vil.

Og siden du ikke har noen mulighet til nettopp det, så forsøker du i stedet å gjøre hva du kan for å hindre at noen skriver hva du er uenig i her - gjennom å påstå at de er rasister, nazister, pålegger dem holdninger, lyver om påstander osv, osv....

En enkel teknikk å gjennomskue Sør - spesielt når den blir utført så gjentagende og gjennomsiktlig som du gjør her.

Løgn.

Posisjonen min er 100% ihht den norske Grunnloven - bl.a. religionsfrihet og ytringsfrihet, samt konsepter som likhet for loven og uskyldig til det motsatte er bevist.

I motsetning til deg.

Som sagt - vær forsiktig med å bruke ord som "løgn" og "landssvikere" mot andre Sør.

Det er jo nettopp her du bommer så totalt.

Folk skal kunne være muslimer, kristne eller jøder så mye de vil.

Men KUN så lenge det ikke går ut over de verdier vi faktisk har her i Norge, og som vi forsøker å leve etter.

Så snart muslimer, kristne eller jøder bruker sin religion som begrunnelse for hvorfor de ikke kan leve som nordmenn i Norge, så har de heller intet her å gjøre.

Og ytringsfriheten betyr at jeg kan si min mening om akkurat det - uten at slike som f.eks deg har noen som helst mulighet til å hindre meg i å gjøre det, selv om du på din egen måte gjør hva du kan av "mindre fine ting" for å forsøke å hindre meg i nettopp det.

Ytringsfriheten skal vi alle kunne benytte - også når det gjelder religion.

Men når man praktiserer en holdning eller religion - og det på en måte som går ut over norske lover eller regler - da skal det selvsagt reageres.

Men det har intet med ytringsfrihet å gjøre....og det burde være unødvendig å måtte fortelle deg det.

Sikkert, men jeg ser få (om noen) muslimer eller jøder som oppfører seg slik du sier.

Derimot ser jeg folk som deg som anklager andre på falske premisser.

Sikkert, men jeg ser få (om noen) muslimer eller jøder som oppfører seg slik du sier.

Derimot ser jeg folk som deg som anklager andre på falske premisser.

Da er du blind.

Hvem anklager jeg, og hva er de falske premissene?

Dog ser jeg at du anklager svært mange her på falske premisser og egne påstander som du ikke kan underbygge eller dokumentere/henvise til.

Det eneste du henviser til er nettopp dine egne løgnaktige påstander om hva andre har sagt, ment eller skrevet....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...