Gå til innhold

Hvordan skal man oppbevare hvitløk?

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger

Lurer på om jeg gjør noe feil med hvitløk, eller om vi spiser for lite av det (hvorfor selges det bare i 3-pack...?)

Hvordan skal man oppbevare hvitløk? Har mine i kjøleskapet, men de begynner å spire kjempefort. Og da er de vel ødelagt?

Håper på noen hemmelige triks :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128306-hvordan-skal-man-oppbevare-hvitl%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Hvitløk er helårsvare. Oppbevar den tørt og luftig ved romtemperatur, gjerne i en leirkrukke så den ikke mugner og heller ikke tørker ut. Hvitløken har også lett for å spire hvis den oppbevares varmt og fuktig. Bruk spirene som grønt dryss.

Annonse

Jasså? Dette hørtes interessant ut. Hva slags olje? Håper det går fint med vanlig virgin olivenolje :)

Men takk! Dette skal jammen prøves. Lei av å grønne hvitløk...

Jeg bruker ikke så altfor mye fersk (?) hvitløk jeg heller, så jeg har gitt opp. Gått over til ferdigrensede hvitløksfedd lagt i olje. Fant det i hylla på Meny, men har også sett det andre steder.

Gjest papirtiger

Jeg kjøper heller glass med hvitløk som er lagt i olje eller saltvann, den er ferdig renset og holder seg en evighet. Ikke er det dyrere heller.

Tror jeg skal lage slike selv. Med et fint glass kan det bli kjempekult :)

Føler meg som en skikkelig husmor for tiden. Ferdig med eksamener, og iiiingenting å gjøre på dagtid.

Jeg bruker ikke så altfor mye fersk (?) hvitløk jeg heller, så jeg har gitt opp. Gått over til ferdigrensede hvitløksfedd lagt i olje. Fant det i hylla på Meny, men har også sett det andre steder.

Må vi svare det samme gang på gang :o)

Tror jeg skal lage slike selv. Med et fint glass kan det bli kjempekult :)

Føler meg som en skikkelig husmor for tiden. Ferdig med eksamener, og iiiingenting å gjøre på dagtid.

Det går sikkert fint. Prøv å putt litt chili eller andre ting sammen med hvitløken så blir det nydelig smak.

Annonse

Jeg kjøper heller glass med hvitløk som er lagt i olje eller saltvann, den er ferdig renset og holder seg en evighet. Ikke er det dyrere heller.

Jeg synes ikke de ferdigrensede hvitløksfeddene på glass smaker hvitløk i det hele tatt, faktisk synes jeg ikke det smaker noe som helst. Hadde jeg lukket øynene og spist det kunne jeg aldri gjettet hva det var. Det aller meste er best når det er ferskt, hvitløk også.

Jeg synes ikke de ferdigrensede hvitløksfeddene på glass smaker hvitløk i det hele tatt, faktisk synes jeg ikke det smaker noe som helst. Hadde jeg lukket øynene og spist det kunne jeg aldri gjettet hva det var. Det aller meste er best når det er ferskt, hvitløk også.

Kanskje du har kjøpt feil merke? De store halvliterglassene med saltvann til 29 kr smaker skikkelig, synes jeg.

Kanskje du har kjøpt feil merke? De store halvliterglassene med saltvann til 29 kr smaker skikkelig, synes jeg.

Hvilket merke er det? Hvilken butikk? Jeg har prøvd en 3-4 typer, som smakte omtrent det samme, men ser ikke bort fra at det er noen gode.

Hvilket merke er det? Hvilken butikk? Jeg har prøvd en 3-4 typer, som smakte omtrent det samme, men ser ikke bort fra at det er noen gode.

Jeg har handlet glasset hos tyrker'n i Markveien men vet ikke merke for akkurat nå er kjøleskapet nesten tomt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...