Gå til innhold

Glimt i øyet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger du i dette uttrykket; er det bokstavelig, eller er det det samme som utstråling?

Hva er forskjellen påglimt i øyet og utstråling?

Nevn eksempel på noen som har glimt i øyet.

Har Sissel Kyrkjebø glimt i øyet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jernkvinnen
Skrevet

Nei, Sissel har ikke glimt i øyet, hun er bare kjedelig.

Skrevet

Når jeg snakker om en person med glimt i øyet mener jeg en person som har det lille ekstra som gjør han/henne mer eller mindre uimotståelig selv om vi er fryktelig ulike og uenige. Og som kan snakke om alvorlige ting uten å bli for alvorlig.

Gjest papirtiger
Skrevet

Glimt i øyet er vel mindre konstant enn utstråling :) Hence ordet 'glimt'

Skrevet

Nei, Sissel har ikke glimt i øyet, hun er bare kjedelig.

Dette har ikke en jernkvinne nò greie på. Sissel er en sjarmerende dame. Kjedelig er hun heller ikke.

Gjest Jernkvinnen
Skrevet

Dette har ikke en jernkvinne nò greie på. Sissel er en sjarmerende dame. Kjedelig er hun heller ikke.

Når du sier glimt i øyet, tenker jeg på han i "gutta på tur", ikke han kokken eller skiløperne, husker ikke hva han heter.

Skrevet

Alle mennesker har en egen utstråling. Men ikke alle senser alles utstråling.

Ikke alle har glimt i øyet.

Det enkleste er å si at Øystein Sunde har glimt i øyet, og Sean Connery har utstråling.

Skrevet

Når du sier glimt i øyet, tenker jeg på han i "gutta på tur", ikke han kokken eller skiløperne, husker ikke hva han heter.

Hun har ikke glimt i øyet, (Sissel) men hun er pen, flott. Man behøver ikke være pen for å ha glimt i øyet. Sjarm er så mangt.

Skrevet

Alle mennesker har en egen utstråling. Men ikke alle senser alles utstråling.

Ikke alle har glimt i øyet.

Det enkleste er å si at Øystein Sunde har glimt i øyet, og Sean Connery har utstråling.

Enig!

Skrevet

Tenker du på smørbukken Gjeltnes?:-)

Gjest Jernkvinnen
Skrevet

Tenker du på smørbukken Gjeltnes?:-)

Ja, han har glimt i øyet, synes jeg.

Gjest Uglemor
Skrevet

Glimt i øyet har vel med humor å gjøre. Artige folk har det. Mens en sterk personlighet har utstråling. Syns jeg.

Utstråling: Åsne Seierstad

Glimt i øyet: Dagfinn Lyngbø

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...