Gjest kaisaliten Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg skal være forlover til en av mine beste venninner. Jeg ble så gla, og kjente meg så beæret. Lenge hadde hun snakket om at de kanskje kom til å gifte seg, og ekstasen var stor da han fridde. Min venninne er av den typen som alltid stiller opp hvis det er noe, og hun har alltid vært flink til å lytte. Etter at hun fant seg denne typen, har det blitt veldig mye snakk om dem to, og det er ikke lenger rom for at vi treffes så ofte. Dette forstår jeg og jeg godtar det. Men såer det nå, da, etter at har forlovet seg og hun har spurt meg om å være forlover...Hun prater om det 90% av tiden vi ses. Jeg har stillt opp hver gang det har vært noe - enten ved å se på kjoler, se på bordkort, hjelpe til med innbydelser etc etc... Og jeg begynner bli litt lei av at hun aldri spør hvordan det er med MEG... Så jeg tok det opp med henne. Sa til henne , på en fin måte, at jeg følte meg litt lite viktig, at jeg også trengte snakke om og bli hørt på ang gutter , fremtid etc etc. Ikke bare henne hele tiden. Hun tok det kjempebra, og var skikkelig lei seg for at hun hadde vært så selvsentrert. Jeg innrømyte tilogmed at det er tøft å stå som singel midt oppi alt dette. Vi hadde en kjempefin prat, og jeg var sikker på at tingene ville bedres. Men så har jeg truffet henne to ganger etter dette. hun spør meg de første fem minuttene om hvordan jeg har det, men så bruker hun de siste halvannen timene hun er med meg, til å snakke om bryllup. Jeg har nok sett litt oppgitt ut, for jeg blir faktisk litt såret av det... Tenkte jaha, kanskje det er bedre neste gang da. Men så skjer det igjen. Vi snakker om meg i ti minutter (igår tok jeg nemlig tiden) og om henne i over halvannen time. Og da går det på henne og han, hele tiden. hun vet også at jeg har det tøft om dagen pga noe som har skjedd, og hun spør meg knapt om det. Hv akan jeg gjøre? jeg har jo sagt i fra til henne en gang. Tør ikke gjøre det igjen, fpr det kan jo virke som jeg er svært sårbar. men det er jeg, for jeg har det vanskelig om dagen. Burde ikke venner klare å ta ting til etterretning første gang noe sies? tips? Jeg er faktisk nokså lei meg for dette....Blir liksom ikke prioritert nok... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128336-mister-venninne-pga-bryllup/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Du vet, det hodet er fullt av, renner munnen over med. Synes ikke du skal bli fornærmet, hun er bare happy og klarer ikke å la være å snakke om det. Det går sikkert over ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128336-mister-venninne-pga-bryllup/#findComment-782230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaisaliten Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Du vet, det hodet er fullt av, renner munnen over med. Synes ikke du skal bli fornærmet, hun er bare happy og klarer ikke å la være å snakke om det. Det går sikkert over ) Ja, det er vel noe riktig i det...og forhåpentlig går det over. Men det er litt tøft å skulle være skikkelig gira og støttende forlover når hun BARE snakker om seg selv..? Det er så uvant og så rart, og jeg blir bare litt lei meg... Men jeg håper det går over snart, da...Hvis ikke er jeg redd hun mister litt av forloveren sin, dessverre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128336-mister-venninne-pga-bryllup/#findComment-782240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Ja, det er vel noe riktig i det...og forhåpentlig går det over. Men det er litt tøft å skulle være skikkelig gira og støttende forlover når hun BARE snakker om seg selv..? Det er så uvant og så rart, og jeg blir bare litt lei meg... Men jeg håper det går over snart, da...Hvis ikke er jeg redd hun mister litt av forloveren sin, dessverre... Jeg forstår at det er tøft men hun gjør det ikke for å være slem. Ikke bry deg om det og tenk at en dag er det din tur til å være veldig opptatt av en ting og da hører hun sikkert på deg også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128336-mister-venninne-pga-bryllup/#findComment-782247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Ja, det er vel noe riktig i det...og forhåpentlig går det over. Men det er litt tøft å skulle være skikkelig gira og støttende forlover når hun BARE snakker om seg selv..? Det er så uvant og så rart, og jeg blir bare litt lei meg... Men jeg håper det går over snart, da...Hvis ikke er jeg redd hun mister litt av forloveren sin, dessverre... Det er dessverre et faktum at veldig mange vordende bruder blir ekstremt fiksert på det forestående bryllupet og alt som har med det å gjøre. Jeg vet, var ganske ille sjøl, selv om det var mange som var langt verre (jeg var mye på et bryllupsforum på jenteguiden i den perioden, så jeg fikk med meg hvordan mange var). Hold ut, venninna di blir seg sjøl igjen etter hvert. Men selvsagt kan du jo EN dag invitere til "bryllupsfri" venninnekveld med pizza og video eller hva du måtte ønske? Og hvor du forteller hva du har på hjertet og ber henne lytte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128336-mister-venninne-pga-bryllup/#findComment-782260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaisaliten Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Det er dessverre et faktum at veldig mange vordende bruder blir ekstremt fiksert på det forestående bryllupet og alt som har med det å gjøre. Jeg vet, var ganske ille sjøl, selv om det var mange som var langt verre (jeg var mye på et bryllupsforum på jenteguiden i den perioden, så jeg fikk med meg hvordan mange var). Hold ut, venninna di blir seg sjøl igjen etter hvert. Men selvsagt kan du jo EN dag invitere til "bryllupsfri" venninnekveld med pizza og video eller hva du måtte ønske? Og hvor du forteller hva du har på hjertet og ber henne lytte. Tror nok det er mange som blir slik, ja. Og jeg kommer sikkert til å ta helt av selv en vakker dag - og hvis min venninne den gang kommer til å være min forlover, så vet hun at hun faktisk må tåle det. Jeg har jo gjort det før henne! ,-) Vurderer å invitere til en bryllupsfri kveld, men si meg, hvordan tror du det blir mottatt? kan ikke det virke noe surt, da....? Takker elers for tipset... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128336-mister-venninne-pga-bryllup/#findComment-782265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Tror nok det er mange som blir slik, ja. Og jeg kommer sikkert til å ta helt av selv en vakker dag - og hvis min venninne den gang kommer til å være min forlover, så vet hun at hun faktisk må tåle det. Jeg har jo gjort det før henne! ,-) Vurderer å invitere til en bryllupsfri kveld, men si meg, hvordan tror du det blir mottatt? kan ikke det virke noe surt, da....? Takker elers for tipset... Det spørs jo litt hvordan hun - og du - er, men om du kan si det med litt humor og glimt i øyet så kan det vel bli tatt bra imot. "Du - nå har jeg fått en overdose bryllup for en liten stund - kunne vi ikke hatt en bryllupsfri kveld på fredag, bare skravle, drikke vin og se en film eller to? Jeg byr på pizza'n (& vin)." Tja, du må jo si det med egne ord, men noe i den stilen burde vel kunne gå? Lykke til i alle fall! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128336-mister-venninne-pga-bryllup/#findComment-782276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nynne Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg var sånn!!!! Jeg ser det i etterid- har fått høre det også... Men de holdt ut med meg... Stakkars venninner... Men tilpass for dem når de ikke én gang ba meg holde snavla... Men jeg håper jo at dersom noe hadde skjedd, at jeg hadde klart å være litt tilstede i deres liv også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128336-mister-venninne-pga-bryllup/#findComment-782289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.