Gå til innhold

Brystreduksjon sånn var det..

Anbefalte innlegg

Gjest Megatante

Jeg har fått mindre pupper, for tre dager siden. Tenkte jeg ville dele med dere hvordan alt var.

Fikk time til konsultasjon for ca. en måned siden. Da så legen på brystene, tegnet litt på dem og bestemte seg for hvilken måte han ville operere på. Det finnes åpenbart flere mulige måter å gjøre inngrepet på. I mitt tilfelle var det så mye å fjerne at det ble både reduksjon og brystløft i samme operasjon.

Torsdag 27. kom jeg til klinikken - en privatklinikk i Oslo kl. 13.30. Legen tegnet, jeg ble fulgt til operasjonssalen, Ble fotografert for å dokumentere i ettertid. Jeg la meg ned på operasjonsbordet og fikk stukket inn en veneflon (tynn, myk slange til å tilføre beroligende og sovemedisin inn i kroppen) i hånden. Så husker jeg ikke mer før jeg våknet 2,5 time senere med stram bandasje rundt overkroppen og en sports-bh utenpå. Nå prøver jeg å holde armene litt lavt, bevege meg rolig og være oppe og i litt aktivitet hele dagen. Imorgen tar jeg av den ytterste bandasjen slik at jeg får se hvordan brystene ser ut. Der legen har skåret, er det først sydd i to lag og siden tapet slik at det skal holde godt. Nå kan jeg snart dusje og stingene skal løse seg opp av seg selv samtidig med at tapen løsner i løpet av de neste fire ukene.

Jeg gruet meg fryktelig. Det var slett ikke så ille. Smertene etterpå er overraskende milde og det går helt fint å døyve toppene med reseptfri Pamol.

Jeg fikk ikke narkose, det er jeg glad for. Det jeg fikk var dyp søvn hvor jeg pustet selv hele tiden. Eneste problem var at jeg ble fryktelig svimmel og kvalm etterpå.

Så til alle som har medisinsk begrunnet behov for brystreduksjon, og til dere andre også - gjør noe for å bedre livskvaliteten. Det kjennes innmari farlig, det går helt fint - selv for oss pyser.

Nå har jeg NYE PUPPER....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128340-brystreduksjon-s%C3%A5nn-var-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

storemeg1365380611

Så fint at alt gikk bra!

Jeg hadde min reduksjon i går 1.12 og hadde det på samme måte som deg, gruet meg veldig. Inngrepet mitt var akuratt som ditt så det var "moro" å lese.

Jeg foretok inngrepet på Colloseum-klinikken hvor de var kjempesøte og jeg følte at de tok veldig godt vare på meg.

Jeg går på Pinex Forte for å ta smertene, for vondt er det.

Blir spennende å se resultatet etter tre dager når jeg kan dusje.

Lykke til videre, jeg regner med at vi blir to like forøyde jenter.

Gjest Megatante

Så fint at alt gikk bra!

Jeg hadde min reduksjon i går 1.12 og hadde det på samme måte som deg, gruet meg veldig. Inngrepet mitt var akuratt som ditt så det var "moro" å lese.

Jeg foretok inngrepet på Colloseum-klinikken hvor de var kjempesøte og jeg følte at de tok veldig godt vare på meg.

Jeg går på Pinex Forte for å ta smertene, for vondt er det.

Blir spennende å se resultatet etter tre dager når jeg kan dusje.

Lykke til videre, jeg regner med at vi blir to like forøyde jenter.

Husk: når du tar av bandasjen: væte tapen godt med plasterfjerner så ikke det bilr sittende igjen lim på huden. Det visste ikke jeg, så kjæresten min og jeg har slitt i fellesskap for å fjerne limet i etterkant.

Resultatet ble - tja - jeg tror jeg må ha tid til å venne meg til det. Jeg ble operert av samme klinikkk og sikkert samme lege - Roald. Flink fyr.

Nå går jeg veldig forsiktig rundt på gulvet her :-) Fortell når du tar av bandasjen da!

storemeg1365380611

Wow, nå er bandasjen fjernet og jeg er SÅ fornøyd!! Var på forhånd veldig nervøs. Fikk beskjed om å la tapen sitte så lenge som mulig, bare føne den forsiktig tørr etter dusj. Legen som opererte meg het Kjell, også en utrolig trivelig mann. Håper du har begynt å venne deg til ditt nye "utseende"nå.

Gjest Megatante

Wow, nå er bandasjen fjernet og jeg er SÅ fornøyd!! Var på forhånd veldig nervøs. Fikk beskjed om å la tapen sitte så lenge som mulig, bare føne den forsiktig tørr etter dusj. Legen som opererte meg het Kjell, også en utrolig trivelig mann. Håper du har begynt å venne deg til ditt nye "utseende"nå.

Så kjempefint at du er fornøyd! Jeg blir sikkert også det etterhvert, det fine er i alle fall at det ser bra ut utapå klærne og jeg sliter ikke sånn med å bære så mange kilo bryster. Også er det så rart å kunne kjøpe bh i en helt vanlig butikk *s* det bilr nok bra.

Morsomt å høre om dine erfaringer også.

Annonse

storemeg1365380611

Så kjempefint at du er fornøyd! Jeg blir sikkert også det etterhvert, det fine er i alle fall at det ser bra ut utapå klærne og jeg sliter ikke sånn med å bære så mange kilo bryster. Også er det så rart å kunne kjøpe bh i en helt vanlig butikk *s* det bilr nok bra.

Morsomt å høre om dine erfaringer også.

Regner med at puppene dine vil normalisere seg og hevelsen vil gå ned etterhvert. Det var litt forskjell på mine pga hevelse, men jeg må gi det litt tid.

Det skal bli moro å gå å handle seg nytt undertøy nå, og ikke minst som du sier, gå i vanlige butikker eller på H&M, kjøpe noe som er litt lekkert.

Sliter litt om natten fordi jeg må sove på ryggen, så jeg håper det ikke går altfor lang tid før jeg kan variere sovestillingen min.

Synes det er vanskelig å la vær å gjøre noe hjemme, men skjønner fort at jeg faktisk må la være, bruker brystmusklene bare ved å skjære ost....

Fikk du beskjed om å ta kontakt for etterkontroll eller er det kun ved behov?

Gjest Megatante

Regner med at puppene dine vil normalisere seg og hevelsen vil gå ned etterhvert. Det var litt forskjell på mine pga hevelse, men jeg må gi det litt tid.

Det skal bli moro å gå å handle seg nytt undertøy nå, og ikke minst som du sier, gå i vanlige butikker eller på H&M, kjøpe noe som er litt lekkert.

Sliter litt om natten fordi jeg må sove på ryggen, så jeg håper det ikke går altfor lang tid før jeg kan variere sovestillingen min.

Synes det er vanskelig å la vær å gjøre noe hjemme, men skjønner fort at jeg faktisk må la være, bruker brystmusklene bare ved å skjære ost....

Fikk du beskjed om å ta kontakt for etterkontroll eller er det kun ved behov?

Kontroll etter tre måneder. Bestiller tid selv når den tid kommer. Nei, jeg synes ikke heller det er noe særlig å ligge på ryggen hele natta. Det skal visst være sånn at å ligge på siden gjør man når man kjenner selv at det føles ok.

De første fire nettene sleit jeg fælt fordi det var vondt å ligge på ryggen hele tiden, det har gått litt over nå, men fremdeles våkner jeg flere ganger hver natt og må sette meg opp for å "hvile ryggen". Gleder meg til å ligge på siden igjen *s*

Jeg har fått mye hevelse i begge to, det skal visst være helt vanlig. Gleder meg til alt blir normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...