Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe erfaring med bruk av P-piller og påfølgende depresjoner? Tenker da på de hormonforstyrrelsene som P-pillene fører med seg som utarter seg til depresjoner.

Hvor lang tid kan det ta før noe slikt inntrer?

Noen typer som er mindre "depresjonsfremhevende" enn andre?

På forhånd takk!

Skrevet

Jeg reagerte kraftig på Trionetta p-pillene, både fysisk og psykisk. Det varte 1/2 år etter at jeg sluttet, å rotet til syklusen min for livet (har iallefall vært sånn i 8 år etter).

Trionetta er trefase.

Nå bruker jeg Yasmin som er monofasisk, og det går greit for meg.

Legen anbefalte heller hormonspiral eller annet "lokaltvirkende" dersom Yasmin ikke fungerte.

Skrevet

Jeg reagerte kraftig på Trionetta p-pillene, både fysisk og psykisk. Det varte 1/2 år etter at jeg sluttet, å rotet til syklusen min for livet (har iallefall vært sånn i 8 år etter).

Trionetta er trefase.

Nå bruker jeg Yasmin som er monofasisk, og det går greit for meg.

Legen anbefalte heller hormonspiral eller annet "lokaltvirkende" dersom Yasmin ikke fungerte.

Hvor lang tid tok det fra du begynte med trefase pillene til du merket noe?

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra du begynte med trefase pillene til du merket noe?

Under 1 mnd.

Skrevet

Under 1 mnd.

Vil det være riktig å anta at 'inkubasjonstiden' vil variere alt etter hvordan man er som person og hvilke piller man tar?

Gjest sandraf
Skrevet

jeg brukte trinordiol for fire år siden, ble kraftig deprimert og har vært det siden

Skrevet

Vil det være riktig å anta at 'inkubasjonstiden' vil variere alt etter hvordan man er som person og hvilke piller man tar?

Jeg aner ikke, desverre.

Gjest ikke signert
Skrevet

Vil ikke dra det så langt at jeg vil kalle det depresjon, men frustrert i hverdagen er nok et mere riktig uttrykk. Jeg fikk reaksjon etter kun få dager. Har prøvd mange forskjellige sorter, uten å finne noen som passet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...