Gå til innhold

Salt for oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke i Norge. Her er det middelhårdt vann, og de som installerte maskinen sa at jeg må ha i salt. Det var jo greit nok, helt til jeg tittet i bruksanvisningen. Regenereringssalt?

ahh.. skjønner.

Tipper du finner rett type salt i din dagligvarebutikk - i samme hylle som oppvaskmiddel og ting. Det er ialefall stedet jeg ville ha sett etter det...

ahh.. skjønner.

Tipper du finner rett type salt i din dagligvarebutikk - i samme hylle som oppvaskmiddel og ting. Det er ialefall stedet jeg ville ha sett etter det...

Jeg skal prøve. Jeg minnes at sist jeg var på utkikk etter vanlig bordsalt, så måtte jeg lete hele butikken rundt. Vi får se.

Gjest Pricilla

Jeg er ikke i Norge. Her er det middelhårdt vann, og de som installerte maskinen sa at jeg må ha i salt. Det var jo greit nok, helt til jeg tittet i bruksanvisningen. Regenereringssalt?

Burde få det i matvarebutikker ja.. Eller i hvert fall i butikker som selger oppvaskmaskiner..

Annonse

Gjest Pricilla

Det siste er nok en selvfølge. I Norge.

Det er det nok ikke nei! ; ) Kjøpte oppvaskmaskin på Elkjøp vi, og lurte på dette med salt. Vi visste ikke at vi ikke trengte det og dro ned til butikken for å kjøpe. Der visste de ikke hva det var engang (jævlig bra service), men vi ringte og sjekka at det ikke var nødvendig, men de hadde det ikke heller!

Leita meg halvt i hjøæl før jeg fant ut at det ikke var nødvendig...

Det er det nok ikke nei! ; ) Kjøpte oppvaskmaskin på Elkjøp vi, og lurte på dette med salt. Vi visste ikke at vi ikke trengte det og dro ned til butikken for å kjøpe. Der visste de ikke hva det var engang (jævlig bra service), men vi ringte og sjekka at det ikke var nødvendig, men de hadde det ikke heller!

Leita meg halvt i hjøæl før jeg fant ut at det ikke var nødvendig...

Hehe. Sist jeg kjøpte oppvaskmaskinen i Norge lot jeg som om jeg ikke så det avsnittet om salt, og dreit i hele greia. Det var helt riktig gjort, men det var helt tilfeldig. Nå har jeg akkurat lest en liten Calgonit reklamefolder som fulgte med maskinen, og de har i hvert fall salt blandt produktene. Så spørs det om det finnes i butikken.

Gjest ingeniøren

Jeg har aldri hørt om dette, men bare husk at "salt" i kjemien er veldig mange andre stoffer enn vanlig bordsalt.

Det vi i dagligtale kaller salt heter egentlig natriumklorid, det stoffet du snakker om kan i prinsippet være noe helt annet, med helt andre kjemiske egenskaper, slik at natriumklorid ikke gjør jobben.

Eller stoffet kan være natriumklorid blandet med mange andre stoffer, her er mange muligheter.

Du trenger ikke det her i landet.

Da min oppvaskmaskin var ca 15 år, ble ikke kjørlene skikkelig skikkelig rene lenger. Vi fikk da det rådet å slå vanlig salt (uten tilsetning av jod eller annet) oppi beholderen. Det hadde kjempevirkning. Har fylt på salt en gang til ca et år etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...