Kristiansandsjente Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 ei, jeg er en jente på 28 år som har vært syk i lengre tid. I beg. av oktober, under ferie på Kreta ble jeg syk med symptomer som tørrhoste, lett feber, rennende nese og slapphet. Etter ca. 14 dager med mer el. mindre konstant hoste, spesielt på natten, begynte jeg også å hoste opp små, tette, gulaktige slimkuler. Pga hosten (tror jeg) fikk jeg etterhvert smerter i ribbena på venstre side. Etter å ha konferert med lege på tlf.(uten å ta noen prøver) begynte jeg på en 10 dg. kur med Ery-Max i beg. av novemter, legen trodde det kunne være lungebetennelse.Under kuren kom det opp mye slim, det var da mye mer tyntflytende og kom i en jevn strøm. Etter kuren hadde jeg fremdeles hoste m/ tette slimkuler, dog ikke så hyppig. En uke etter kuren var avsluttet, gikk jeg til lege for å ta noen prøver. Tok cpr, neseprøve og en til (for influensa el./og kikhoste?) Alle prøvene var negative. Nå har det gått over 2 mnd siden jeg ble syk, og jeg er ennå ikke frisk. Jeg hoster fremdeles en del, kan ikke ta dype åndedrag og det gjør ganske så vondt i ribbena. Jeg aner ikke hva som feiler meg og begynner å bli desperat. Kan ikke få legetime før om 14 dager, og synes ikke akkurat jeg kan be om ø-hjelp time siden det ikke er akutt. Håper du kan hjelpe meg. Mvh, Hege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128753-evigvarende-hoste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Synes du bør få tatt et røntgen-bilde av lungene. Dersom du har en fastlege kan du ringe å høre om denne kan lytte på deg "innimellom", og at du kanskje kan få tatt bildet i ventetiden før legetimen. Noen får en astma-liknende reaksjon etter luftveis-infeksjoner. Dette vil legen din trolig høre med stetoskop, eventuelt finne ut av med pusteprøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128753-evigvarende-hoste/#findComment-788425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.