Gå til innhold

Hjelpes, det blåser så mye at jeg er redd...

Anbefalte innlegg

mil1365380270

Dere har en veldig dårlig instillning til nordlendinger!

Det merkes!

For meg virker det som dere synes dere er bedre.

Vi fra nord er bare dritt!

Slik oppfattning har jeg i hvertfall, og mange andre fra nord!

Det blir dskutert veldig mye hær jeg bor!

"Dere"? Hvem er "vi"? Man kan da ikke generalisere sånn? Dessuten er det ganske vanlig å snakke dritt om søringer... Og nordlendinger er skeptiske til finnmarkinger o.s.v. Det stikker da ikke dypt?

Jeg kjenner meg i hvert fall ikke igjen i det du påstår!

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sigga

8

• SierDuDet

6

• mil1365380270

4

• SoriaMoria

3

Gjest PROVOSERT

"Dere"? Hvem er "vi"? Man kan da ikke generalisere sånn? Dessuten er det ganske vanlig å snakke dritt om søringer... Og nordlendinger er skeptiske til finnmarkinger o.s.v. Det stikker da ikke dypt?

Jeg kjenner meg i hvert fall ikke igjen i det du påstår!

Hvor kommer du fra da?

Det eneste vi snakker om når det gjelder sørlendinger er deres holdning til oss!

Når jeg sier "vi" så mener jeg mine venner og familie.

jeg mener ikke alle nordlendinger.

jeg mener ikke at alle sørlendinger har slik holdining, men jeg har fått slengt dritt fra folk fra sør.

Det er dritt om meg kun for at jeg kommer nordfra i landet!

Er det rett?

jeg vet flere som også har fått slengt dritt kun for at de kom nord fra i landet!

Er vi mindre verdt for at vi er født i nord?

Dere har INGENTING å klage over!

jeg bor i en blokk ikke så lang unna bodø, jeg bor i 8 etasje. Vinden hær er sikker stor orkan i forhold til pister vinden dere har dær!

Hær har hustak fløyet flere meter, mange biler er ødelagt og masse andre skader.

Men det blir ikke nevnt i nyhetene, har det vært i oslo hadde alle vist det til nå!

Men for dere som bor sørpå så er det vell ingenting som eksisterer nord for trøndelag.

Vi nordlendinger er ubetydelige i deres øyne!

det provoserer meg volsomt!

Dere tror dere er bedre, men det er dere abselutt IKKE

Hilsen

Hvis man vil ha en nordlending sinna, så er det bare å påstå at man vet hva dårlig vær er, selv om man ikke bor der oppe.

Hvorfor det?

Gjest PROVOSERT

Hvis man vil ha en nordlending sinna, så er det bare å påstå at man vet hva dårlig vær er, selv om man ikke bor der oppe.

Hvorfor det?

Vi har mye værre vær en dere det kan du ikke nekte på.

Da blir jeg forbanna ja!

Vi har det mørkt hele døgnet i en periode på noen mnd.

Vi har nesten bestandig dritt vær, mens dere har det veldig bra , men klage det gjør dere uansett.

Klart vi blir forbanna!!!!!!!

Gjest PROVOSERT

Hvorfor det?

Det er orkan på helgelandskysten.

Dær jeg befinner meg. Mens det er sterk vind på vestlandet.

STakkar dere.

Hørt noen nordlending klage på vinden???? NEI!!!

Vi er vant til det;)

Da blir jeg forbanna ja!

Vi har nesten bestandig dritt vær, mens dere har det veldig bra , men klage det gjør dere uansett.

Men jøss..... hvis du har det så fælt der oppe, så flytt da vel.

Annonse

Da blir jeg forbanna ja!

jamen så flytt da....

Hvor kommer du fra da?

Det eneste vi snakker om når det gjelder sørlendinger er deres holdning til oss!

jeg mener ikke at alle sørlendinger har slik holdining, men jeg har fått slengt dritt fra folk fra sør.

Er det rett?

jeg vet flere som også har fått slengt dritt kun for at de kom nord fra i landet!

nei, vet du hva... "søringer" er et skjellsord der nord. Ikke nekt på det. Jeg er søring som er bosatt på vestlandet, men med fortid fra nord... så det så.. snakk for deg sjøl...

Da blir jeg forbanna ja!

synes det høres ut som du bør flytte sørover snarest i alle fall - for dette kan umulig være bra for blodrykket ditt!

mil1365380270

Hvor kommer du fra da?

Er det rett?

Dere overreagerer. Kommer du fra Østfold, kan du bli ertet for dialekten, kommer du fra Bærum, er du soss, Bergen - du er en høylytt skrytepave, Toten - du drikke bare hjemmebrent og spiser poteter.

Mange sånne mer eller mindre artige karakteristikker på folk, men det kan man ikke ta alvorlig.

Gjest strandhai

Dere har INGENTING å klage over!

jeg bor i en blokk ikke så lang unna bodø, jeg bor i 8 etasje. Vinden hær er sikker stor orkan i forhold til pister vinden dere har dær!

Hær har hustak fløyet flere meter, mange biler er ødelagt og masse andre skader.

Men det blir ikke nevnt i nyhetene, har det vært i oslo hadde alle vist det til nå!

Men for dere som bor sørpå så er det vell ingenting som eksisterer nord for trøndelag.

Vi nordlendinger er ubetydelige i deres øyne!

det provoserer meg volsomt!

Dere tror dere er bedre, men det er dere abselutt IKKE

Hilsen

Det er da ingen som klager. Vi bare nevner at det blåser noe helt forferdelig her, og sånt er ikke vi østlendinger vant med skjønner du!:) Så er det greit for de som er litt nervøse å ha et sted som dette å slippe frykten løs, syns du ikke?

Og det med våre holdninger overfor nordledninger tror jeg er veldig overdrevet. Jeg har overhodet ingenting imot hverken nordlendinger vestlendinger, eller sørlendinger. Vi er jo ett og samme folk, for pokker! Men at vi har litt morsomme karakteristikker på hverandre, ja såpass får vi tåle!

Da blir jeg forbanna ja!

Hehehe...

Det var i alle fall moro å være trønder og bo langt nord for noen år siden :)

Det finnes forresten ikke dårlig vær... :P

Det merkes!

"Mange andre" må være din krets det da? ;) Der jeg bodde, lo folk bare av de som klaget på været. Sinte ble de ikke, hvorfor i alle dager skulle de bli det? :)

Annonse

Da blir jeg forbanna ja!

ehhh...hvis du ikke trives går det jo an å flytte :o) Windy ville jo bare ha litt trøst jo..

Det merkes!

Her er det jo kun du som angriper hele befolkningen i en landsdel da....

Synes du høres ganske paranoid ut i dette tilfellet... hvor har du det fra at ingen liker nordlendinger da ?

Det merkes!

Jeg må si meg veldig uenig i det du skriver her. Jeg er selv nordlendning, men har nå bodd i Oslo noen år, og har _aldri_ møtt slike holdninger du beskriver her. Ikke en eneste gang har jeg hørt noe som helst negativt om Nord-Norge. Jeg kan være enig i at det skal en del mer til før Nord-Norge kommer fram i nyhetene, i forhold til resten av Norge, men jeg har i allefall ikke opplevd negative holdninger fra folk fles.

Det merkes!

Er det rart vi har det? Les hva du selv skriver...

hvorfor var det morro.line??

Fordi nordlendingen alltid bare lo og laget masse moro hver gang de sørpå klaget på været. De mente de burde fått ei ukes ferie nordover :)

Jeg har bodd begge steder, både langt nord og i Oslo, og vet at de tåler mer der oppe før sytinga starter. Kanskje de generelt er bedre kledd ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...