Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 33 år gammel,har to barn og lever sammen med barnas far.vi har det veldig bra sammen.jeg drikker nesten ikke alkohol røyker ikke,og lever normalt.De siste 3 mnd har jeg av og til en rar følese i hodet,det er vanskelig å beskrive men det er som om det roter noen rundt i hodet,eller så må jeg plutselig holde meg fast for det holder på å svartne.Jeg må ikke nødvendigvis ha hode pine,og det er ikke hver dag men ofte.I dag har jeg hadd det en del.Det føles som om jeg har et voldsomt trykk i hodet og blir rar av det.det er fryktelig ubehagelig.svimmel blir jeg også når dette står på.Jeg er litt nervøs for at dette kan være alvorlig.Jeg har ikke time hos legen før den 7.januar.Håper at du kan gi meg et svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128989-hodepine-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

For det første bør det utelukkes at du har høyt blodtrykk, eller andre vanlige ting som lav blodprosent og høyt blodsukker. Du bør registrere om plagene har noen døgnvariasjon, eller om det varierer med mat/væske-inntak. Eller om det kommer idet du reiser deg; det du beskriver høres kanskje mest ut som forbigående lavt blodtrykk til hodet. Dette kan komme etter å reise seg brått, eller etter å ha stått lenge stille, særlig i kombinasjon med dårlig væske-inntak. Enkelte typer svimmelhet kan skyldes stivhet og smerter i nakken. Noen ganger kan det være irritasjon i det indre øret der balanse-organene sitter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128989-hodepine-svimmelhet/#findComment-788435
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...