Gå til innhold

nikkelallergi

Anbefalte innlegg

jeg hadde eksem i ansiktet som liten.jeg har pollen allergi.for 1 mnd siden tok jeg for første gang hull iørene.er 21 år.fikk kirurgisk stål dobber.etter en mnd byttet jeg dem ut med plast øre dobber en dag, og neste dag blandet metall øredobber.begge skulle vere uten nikkel. dagen etter tok jeg i de første inn igjen fordi jeg kjente det begynte å skje noe med desse nye dobbene.men bare på hendene.jeg har ikke kjent noe rundt ørene i det hele tatt. så når jeg tok i de kirurgisk igjen fikk jeg veldig prikkete og rød hudeksem på hendene,og litt kløe.plutselig ble jeg helt hoven av å holde i en skei. jeg er redd nikkel allergien min(har alltid reagert på klokker)har utviklet seg til at jeg ikke kan ta inoe som helst lenger....hjelp..er det noen som vet ka som kan ha skjedd..eller om eg har en mulighet til å gå bra ut av det-eller er det forsent?? på forhånd takk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129035-nikkelallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du bør ta kontakt med lege øyeblikkelig. Du kan ha fått en nikkelforgiftning. Jeg har en bekjent som måtte slutte i syjobben sin fordi hun reagerte på alt metall sånn som synåler o.l. Hun fikk store væskende sår til slutt.

Så gå og få undersøkt dette hos lege, få henvisning til hudlege før det blir enda verre.

Min datter har nikkelallergi, eller kontantallergi, som legen kalte det. Hun fikk huller i ørene når hun var 12, vi trodde det var "sikkert" da. Men hun tålte ingenting i ørene. Ikke gull, ikke titan. Hun hovnet opp og fikk væskende, bennte sår i øreneflippene. Hudlegen sa det var som en skål, hver gang du bruker smykker, belter, klokker o.l. så drypper en dråpe ned i skålen. Til slutt flommer det over, og da bryter allergien ut for fullt. Kanskje det er det som har skjedd med deg.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129035-nikkelallergi/#findComment-789404
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...