mariflat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 jeg hadde eksem i ansiktet som liten.jeg har pollen allergi.for 1 mnd siden tok jeg for første gang hull iørene.er 21 år.fikk kirurgisk stål dobber.etter en mnd byttet jeg dem ut med plast øre dobber en dag, og neste dag blandet metall øredobber.begge skulle vere uten nikkel. dagen etter tok jeg i de første inn igjen fordi jeg kjente det begynte å skje noe med desse nye dobbene.men bare på hendene.jeg har ikke kjent noe rundt ørene i det hele tatt. så når jeg tok i de kirurgisk igjen fikk jeg veldig prikkete og rød hudeksem på hendene,og litt kløe.plutselig ble jeg helt hoven av å holde i en skei. jeg er redd nikkel allergien min(har alltid reagert på klokker)har utviklet seg til at jeg ikke kan ta inoe som helst lenger....hjelp..er det noen som vet ka som kan ha skjedd..eller om eg har en mulighet til å gå bra ut av det-eller er det forsent?? på forhånd takk.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129035-nikkelallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Du bør ta kontakt med lege øyeblikkelig. Du kan ha fått en nikkelforgiftning. Jeg har en bekjent som måtte slutte i syjobben sin fordi hun reagerte på alt metall sånn som synåler o.l. Hun fikk store væskende sår til slutt. Så gå og få undersøkt dette hos lege, få henvisning til hudlege før det blir enda verre. Min datter har nikkelallergi, eller kontantallergi, som legen kalte det. Hun fikk huller i ørene når hun var 12, vi trodde det var "sikkert" da. Men hun tålte ingenting i ørene. Ikke gull, ikke titan. Hun hovnet opp og fikk væskende, bennte sår i øreneflippene. Hudlegen sa det var som en skål, hver gang du bruker smykker, belter, klokker o.l. så drypper en dråpe ned i skålen. Til slutt flommer det over, og da bryter allergien ut for fullt. Kanskje det er det som har skjedd med deg. Lykke til! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129035-nikkelallergi/#findComment-789404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.