Gå til innhold

Jeg drømte om dødsdom fra spådame....

Anbefalte innlegg

Hei!!

For en tid tilbake drømte jeg at en spådame sa til meg at jeg skulle dø av underlivskreft i februar måned. Jeg har tenkt på dette litt nå og da, men nå da vi nærmer oss februar er dette nærmest blitt en besettelse...

Jeg må nevne at jeg vet at jeg ikke har underlivskreft, jeg tar prøver som seg hør og bør. jeg er i full jobb, har mann og tre barn og er i farta!

Jeg er riktignok STUPTRØTT til tider, men alle småbarnsmødre er vel det til tider?!

Jeg leste om drømmetyding, hvor både februar og dødsdom er symboler på forandring. Men, jeg er som sagt helt besatt, og GRUER meg jo nærmere februar vi kommer...

Jeg ser selv hvor latterlig jeg må virke, men jeg er faktisk engstelig....

Kan noen roe meg ned...? Eller kan slike drømmer bety noe?!

Jeg kan ellers nevne at jeg ER en engstelig type med fobier og litt angst, og dette kan virke som en fobi... nærmest?

HJÆLP!

Fortsetter under...

Gjest mange muligheter

Jeg ser på drømmer litt annerledes. Noen av dem er "bare tull", type at man har spist for mye krydret mat. Andre føler man betyr noe.

Jeg har aldri giddet lære meg disse standard drømmesymbolene. Synes det er mye mer lærerikt å føle på det jeg følte i drømmen. F.eks. redsel for å dø, redsel for å få kreft, hva minner følelsen om av følelser jeg har hatt i hverdagslivet i det siste?

Småbarnsmødre er vel ofte redde for å "dø" i betydningen at livet går dem forbi, barna stjeler all energi og årene går - det kunne

være en like logisk betydning av drømmen? I så fall et varsel til seg selv om å se en gang til på prioriteringene sine?

Jeg ser på drømmer litt annerledes. Noen av dem er "bare tull", type at man har spist for mye krydret mat. Andre føler man betyr noe.

Jeg har aldri giddet lære meg disse standard drømmesymbolene. Synes det er mye mer lærerikt å føle på det jeg følte i drømmen. F.eks. redsel for å dø, redsel for å få kreft, hva minner følelsen om av følelser jeg har hatt i hverdagslivet i det siste?

Småbarnsmødre er vel ofte redde for å "dø" i betydningen at livet går dem forbi, barna stjeler all energi og årene går - det kunne

være en like logisk betydning av drømmen? I så fall et varsel til seg selv om å se en gang til på prioriteringene sine?

kanskje det betyr det stikk motsatte. at det betyr at det kommer liv fra underlivet ditt. fordi spådamer bruker ofte tarotkort, og et av disse er døden, som ikke betyr død i det hele tatt, men et helt nytt liv. jeg tror, og jeg håper, at du ikke har noe å være redd for.

Hei!

Tusen takk for svar! Jeg føler at du absolutt har et poeng eller flere. Dette gir meg annet å gruble på, kanskje jeg trenger litt mer tid til meg, gitt?!

kanskje det betyr det stikk motsatte. at det betyr at det kommer liv fra underlivet ditt. fordi spådamer bruker ofte tarotkort, og et av disse er døden, som ikke betyr død i det hele tatt, men et helt nytt liv. jeg tror, og jeg håper, at du ikke har noe å være redd for.

Hei Willow!

Tusen takk for svar! Det hjelper med andres syn på saken!!

Jeg føler meg roligere nå, ikke helt dødsdømt, liksom...

Klem

Hei!

Tusen takk for svar! Jeg føler at du absolutt har et poeng eller flere. Dette gir meg annet å gruble på, kanskje jeg trenger litt mer tid til meg, gitt?!

I tillegg til forslagene ovenfor, kanskje det også kan tolkes som at du er redd for å dø fra barna dine, slik at de blir morløse?

Annonse

I tillegg til forslagene ovenfor, kanskje det også kan tolkes som at du er redd for å dø fra barna dine, slik at de blir morløse?

Hei igjen!

Takk for svar! Jo, jeg har alltid en redsel liggende i bakhodet. Jeg er skilt fra de to eldste barnas far og gift på nytt og fått barn nr. 3. Jeg har tenkt mye på hvordan livet ville bli, spesielt for de to eldste, om jeg skulle forsvinne..

Interessant hvordan andre ser klare poeng som tom kan være "riktige..."

Takk så mye:)

Gjest mange muligheter

Hei igjen!

Takk for svar! Jo, jeg har alltid en redsel liggende i bakhodet. Jeg er skilt fra de to eldste barnas far og gift på nytt og fått barn nr. 3. Jeg har tenkt mye på hvordan livet ville bli, spesielt for de to eldste, om jeg skulle forsvinne..

Interessant hvordan andre ser klare poeng som tom kan være "riktige..."

Takk så mye:)

Fikk bare lyst til å si litt klarere enn i sted: jeg tror drømmer er ens egen stemme som snakker i forkledning, ærligere enn man klarer som våken.

Ta et eksempel:

Jeg drømte en gang at min far hadde skåret opp bilen min. Fronten hadde han bygget om til et gigantisk jetfly. :-) I en slik sammenheng bryr jeg meg ikke om hva bil og fly skal bety etter læreboka. Men ved å føle på dette, skjønte jeg at det betydde: Far legger et voldsomt press på meg for å gjøre en superflott karriere som jeg selv ikke har lyst på. Det ser veldig flott ut, men med det "kutter han meg i stykker".

Dette kom i en drøm, ikke som en klar tanke, fordi emnet var for vanskelig og motsetningsfylt for meg, tror jeg.

Jeg drømmer mye rart, men ikke noe av det jeg har drømt har slått til.

Drømte at jeg en gang ble kjørt i åpen bil gjennom en stor by. Jeg sto i baksetet, det var fullt av folk i gatene og alle hyllet meg!

En ubeskrivelig herlig følelse!

Var i godt humør lenge etter drømmen, og smiler fremdeles når jeg tenker på den.

Jeg tror ikke at en er sanndrømt. Tror heller drømmene er tanker, lengsler, problemer vi ikke har tid til å bale med til vanlig og som kommer til overflaten når vi sover.

Så slapp av og gled deg til februar. da kan en noen steder i landet ane at våren er på vei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...