Gå til innhold

er jeg steril eller ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du ønsker å bli gravid så er det på tide å foreta undersøkelser hos legen. De sjekker blodprøver for å se om du har eggløsning, ultralyd av eggstokker etc. Muligens "lett" hormonbehandling i første omgang. Hvis dette ikke fører frem så tas flere prøver, bla. av sædkvalitet. Mye hjelp å få på sykehuset. Jeg har hormonforstyrrelser (PCO). Kjennetegnes bla. av uregelmessig mens, overvekt (spesielt rundt midjen), uønsket hårvekst. Jeg har to barn - ett ved hjelp av hormonbehandling på Rikshospitalet og ett adoptert fra Korea. Så - alt ordner seg nok på en eller annen måte. Lykke til!

• 2 uker senere...

litt sent svar fra meg, men likevel:

Har dere tenkt på at det også kan være din partner som er infertil?! Sjekkes f.eks. ved at en fersk sædprøve sees på i mikroskopet, for å se på antall sædceller og bevegeligheten av dem osv. Iallefall en lettvint prøve å få tatt, før du setter igang med både det ene og det andre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...