Gå til innhold

Jeg plages av hudormer.....

Anbefalte innlegg

Gjest Lisaflisa

Hei!

Jeg er litt fortvila. Før hadde jeg vanlige hudormer som flest..men det siste året har hudormene kommet og blitt betent. Så det blir kviser der jeg har hudormer..klumpte og irritert hud. Og dette er på halsen min. Det blir bare værre og værre. Når jeg klemmer på de(noe jeg vet at jeg ikke bør gjøre) så kommer det bare en sånn talg.

-greie som det er i hudormer. Det er liksom ikke ordenltige kviser...

Er det noe som hjelper mot dette? Jeg har så dårlig selvtillit/bilde og dette gjør alt værre. Jeg synes det er flaut og det hemmer meg mye. Jeg prøver hele tiden å skjule det med hår og høyhalsa gensere. Jeg ungår ofte å møte følk når det er på det verste. Vet du om det gir seg med alderen? Jeg er 20 år...har hørt at kviser gir seg, men gjør hudormer det også? Jeg føler at det absolutt ikke kommer til å gi seg. Typen min merker det ikke sier han, men jeg føler så veldig på det!

Jeg skal gifte meg etter sommeren i august..og jeg orker ikke tanken på gå i brudekjole med denne halsen. Da må jeg i så fall lage en med høy hals..men det er jo ikke noe fint! Jeg vil så gjerne gå med det jeg synes er fint på min spesielle dag...en som er litt utringet. Ikke en som ser ut som en pologenser. Jeg vil nyte lykken fullt ut..og dette setter en bremse på alt jeg fortar meg om dagen. Jeg hater å stå opp om morgenen og se om det er bedre eller værre enn dagen før.

Problemet er bedre på sommeren..men jeg ønsker så inderlig å blir kvitt dette problemet. :-(

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129243-jeg-plages-av-hudormer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du kan kontakte legen din å få prøve en krem som heter Differin. Denne hjelper ofte godt på de hudplagene du beskriver. For noen jenter er Diane P-piller en god løsning. Den fungerer både som p-pille, og den hindrer talg-produksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...