Gå til innhold

Uvel etter mat.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er i den situasjonen at jeg blir uvel etter jeg har spist mat. Det trenger ikke være så alt for mye mat det er snakk om, kun at jeg blir mett. Kort tid etter jeg har spist eller i det jeg spiser, føler jeg meg uvel (litt svimmel og litt kvalm). Denne 'uvel' følelsen kan vare i fra 15 minutter til noen timer. Det spiller ingen rolle hvilken type mat jeg spiser, bare jeg spiser meg mett.

Har hatt dette av og på i ca 2-3 år nå.

Jeg røyker og er desverre lite flink til å mosjonere, men vet ikke om det er grunnen til dette ubehaget.

Kan det være blodsukkeret? Diabetes 2?

Noen som vet hva dette kan være? Og hva jeg kan gjøre for det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129247-uvel-etter-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes godt du kan kontakte legen din å få målt blodsukkeret både fastende og ca. 30min etter måltid. Plagen din kan også være forenlig med irritasjon i magesekk eller tolvfingertarm pga. økt syredannelse. legen din vil kanskje kunne skrive resept på en ukes syre-blokkerende kur. Dersom legen ikke finner svar ut fra dette kan det bli aktuelt med videre utredning; røntgenbilde av spiserør og magesekk kan være aktuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129247-uvel-etter-mat/#findComment-792224
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...