Garion Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg er en gutt på 20 år som nå i flere år har slitet med sur mage (sure oppstøt) og kvalmefølelse. Disse oppstøtene og sur mage pleier å komme sent på kveld etter at jeg har lagt meg og jeg våkner alltid opp med kvalmefølelse og sur mage og klarer ikke å få i meg et ordentlig måltid før langt ut på kvelden. Jeg har merket at hvis jeg legger meg sent og våkner sent (langt ut på ettermiddagen) så har opplever jeg ikke dette i like stor grad som hvis jeg skulle ha lagt meg tidlig og stått opp rundt 7-8 tida. Det hele har ødelagt livskvaliteten. Jeg har også slitet med depresjoner på grunn av dette. Jeg er 1.68 meter høy og vekten min varierer fra 52 til 56 kilo. Jeg har vært hos flere klinikker og prøvd alt fra akupunktur til antibiotika uten at det har hjulpet. Jeg gikk på en antibiotika kur etter en gastroskopi undersøkelse, men antibiotikaen gjorde meg bare enda kvalmere og etter kuren var ferdig merket jeg ikke noe forskjell. Jeg er desperat etter råd. Hvis det er noen der ute som har hatt de samme problemene og har kommet seg gjennom dette plzzzz gi meg råd. Vet dere om noen spesialister som kan hjelpe meg????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129278-sur-mage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vil tro at du skal bruke en syreblokkerende kur over lang tid; fast i 3-4 uker, deretter "ved behov". det er også viktig å finne ut om du har utposninger på spiserøret, dette kan gjøres med røntgenbilde der du svelger en kontrastholdig grøt. Muligens har de sett etter dette på gastroskopien, men noen ganger synes det bedre på et røntgenbilde. Kanskje kan du ha effekt av en mikstur som heter Gaviskon. Denne legger seg som en hinne øverst i magesekken og hindrer tilbakestrøm av syre opp i spiserøret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129278-sur-mage/#findComment-792233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.