Gå til innhold

Ny RAM og harddisk, trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe mer RAM og en ny større harddisk. Jeg har 2 harddisker i maskinen i dag, den ene som er på 1GB har jeg tenkt til å bytte ut med en ny harddisk. Denne hardisken er i dag vert for C:\

Jeg har funnet ut at harddisken jeg har i dag heter EIDE Hard Drive. Kan jeg kjøpe en ny harddisk av samme merke uten problemer??

Så var det RAM'en, den finner jeg ikke ut av. Jeg har 128MB RAM, men jeg vet ikke noe mer. Jeg finner heller ikke noe manual hvor det står hva jeg har i maskinen min. Hvordan skal jeg vite hva jeg skal kjøpe av ny RAM?

Maskinen jeg har i dag har jeg og en kammerat bygd for mange år siden. Desverre har jeg ikke kontakt med denne kammeraten lengere. Så nå må jeg klare dette på egenhånd.

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få her inne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129522-ny-ram-og-harddisk-trenger-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

For å gjøre det enkelt og ikke ramse opp for mye:

Harddisken du kjøper ny kan vise seg å ikke virke i den gamle maskinen. Det kan også vise seg at minnebrikker ikke er å få lenger, eller ikke virker.

Jeg vil anbefale å dumpe den gamle PCen og kjøpe ny. Å putte nytt utstyr i gammel maskin er noe herk, og det er ganske sikkert at du ikke blir fornøyd. Men en harddisk kan brukes i en evt ny maskin du kjøper hvis den ikke virker i den gamle. Evt minnebrikker kan ikke brukes i en ny maskin.

For å illustere begrepet gammel maskin: et PC-år er 33 menneskeår, dvs at tre år er lik 7. far i huset :)

For å gjøre det enkelt og ikke ramse opp for mye:

Harddisken du kjøper ny kan vise seg å ikke virke i den gamle maskinen. Det kan også vise seg at minnebrikker ikke er å få lenger, eller ikke virker.

Jeg vil anbefale å dumpe den gamle PCen og kjøpe ny. Å putte nytt utstyr i gammel maskin er noe herk, og det er ganske sikkert at du ikke blir fornøyd. Men en harddisk kan brukes i en evt ny maskin du kjøper hvis den ikke virker i den gamle. Evt minnebrikker kan ikke brukes i en ny maskin.

For å illustere begrepet gammel maskin: et PC-år er 33 menneskeår, dvs at tre år er lik 7. far i huset :)

Takk for kjapt svar. Jeg får hive meg i sparingen til ny maskin da :-/

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...