MariMariMari Skrevet 11. desember 2003 Skrevet 11. desember 2003 Jeg tok mandlene i slutten av august. Siden da har jeg hatt en rekke plager. -Såret etter operasjonen grodde ikke før etter en måned. -Når det hadde grodd fikk jeg en kraftig halsbetennelse med høy feber. Siden har jeg hatt lavgradig feber(37.5-38 uten anstrengelse og 38-38,5 ved små anstrengelser) -Jeg har vært til grundig uteredning uten at det er funnet noe annet enn litt for høye verdier av en type hvite blodlegemer (dette sees ved allergier/parasitter men leste også at det kunne sees ved lymfekreft) Tallet var på 7,5%. Jeg klarer ikke slå meg til ro med at det ikke er noe galt m meg og er liv redd for at det er lymfekreft. -Undersøkelser som er gjort uten at det er funent noe galt *biopsi av restmandler(ble igjen en liten rest etter operasjonen) *CT av hals og nedre del av magen. *mr av hodet *røngten av lunge/hjerte *EKG av hjertet *spinal prøve fra ryggmargen *haugevis av blodprøver(senkning og crp er normale) I tillegg til at jeg har feber,svetter jeg veldig mye. Jeg er veldig bekymret selv om legene på sykehuset sier jeg bare skal slå meg til ro med dette. Har i tillegg hatt høyresidige smerter i kroppen over flere år,med slapphet og svimmelhet Har du noen gode råd til hva jeg kan gjøre??Dette tar på både psyisk og fysisk og jeg har nesten ikke vært i fysisk aktivitet siden jeg tok mandlene. Har ikke fått tatt eksamen på universitet som normalt heller og fungerer ikke. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 Høres ut som du er svært grundig utredet, regner med at du skal til kontroller også. Det høres ut som alle alvorlige diagnoser er utelukket. kanskje kan det være en ide å innta stor mengde c-vitamin noen uker; gjerne 2gram daglig. I tillegg kan du prøve Gerimax tabletter og rikelig med E-vitaminer ( gjerne 3-4 tabl. per døgn). Tror ikke jeg har noen veldig konkrete råd utover dette. Du får ta opp med legen din muligheten for om du kan ha utviklet angst eller depresjon som på en eller annen måte bør behandles. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.