Gå til innhold

Hudsykdommer ved steroidebruk

Anbefalte innlegg

missing1365380618

Jeg begynte å bruke sterioder for noen år siden, og ganske raskt utviklet jeg en slags kontakteksem

i skrittet med kløe og svie. Har også vært ganske svær i muskulaturen i beina og regner med at plagene har utviklet seg ved gnissing mellom lårene samtidig som at det er et område med mye fuktighet. Har vært hos mange leger, hudleger og naturmedisinere for å få bukt med dette, men det virker som at dette har satt seg skikkelig. Valgte pga. plagene å slutte med sterioder for et halvt år siden og har nå blitt mye mindre i beinmuskulaturen, uten at hudplagene har blitt noe mindre av den grunn. Den siste medisin jeg har brukt er en immunmodulerende salve for bruk på huden uten tilstrekkelig effekt.

Er det mulig å utvikle hudsykdommer

ved steroidebruk, påvirke hudens immunforsvar ol.

Hva kan gjøres ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129530-hudsykdommer-ved-steroidebruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

regner med at du her prvd soppdrepende kremer, f.eks Lamisil. kanskje bør en ny omgang forsøkes. Den vanligst hud-plagen ved steroid-bruk er påvirkning av talg-kjertlene. kanskje kan du en periode bruke en antibiotika-holdig krem for å dempe irritasjonen. viktig å bruke truser som ikke gnisser mot huden. Du får be om oppfølgingstime hos hudlegen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...