Gå til innhold

Smerter etter akupunkturbehandling

Anbefalte innlegg

Jeg har gått 8 ganger til akupunktur mot svangerskapskvalme, og har bl.a hver gang fått en nål på innsiden av håndleddene.

Når nåla settes kjennes et slags elektrisk støt ut i langefingeren. Men nå er det blitt slik at jeg kjenner et lite støt hver gang jeg bøyer den venstre hånda bakover. Og særlig hvis jeg klemmer litt på akupunktur-punktet samtidig. Av og til blir hånda doven også, som om den "sovner".

Nevnte det for behandleren min sist jeg var der, men hun hadde aldri hørt om en slik bivrikning og mente nålene ikke kunne være årsaken, selv om hun medga at støtene ut i langefingeren følger den aktuelle "meridianen" eller noe. Jeg er derimot helt sikker på at akupunkturen er årsaken.

Har noen hørt om noe lignende? Vil dette gå over? Hva kan jeg evt gjøre hvis det ikke bedrer seg? Det er ganske plagsomt, har sluttet med behandlingen pga dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129556-smerter-etter-akupunkturbehandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Merkelige greier

Hei Lis@bet!

Anbefaler deg å ga inn på trådlisten foran denne der jeg og en til har opplevd liknende! (Står under"...nå mistet følelsen i fingrene"). Anbefaler deg til å komme deg avgårde til legen og få dette undersøkt dersom blodsirkulasjon er nedsatt og handa/fingeren virker doven. Det blir ikke bedre av å vente! Har endelig kommet meg avgårde selv og legen konkluderte med mest sannsynlig nerveskade. Aner ikke hva det er å gjøre med det, håper bare jeg ikke får nedsatt følelsesevne og kraft for alltid. Det beg. hos meg som en nummen følelse og gradvis ble hånda/ og nå all fingrene svakere. Har rett og slett fått muskelsvinn der nå samt kontraktur i en av fingrene.(venta i det lengste for at det skulle gå vekk, men ble bare verre). Skal til nevrolog fort som bare det nå- fått rekvisisjon. Aldri hatt slike plager og jeg VET 100% sikkert at akupunkturen er årsaken til dette...Men damen pratet det som sagt bare bort!("Selvsagt")! Håper du har kvitteinger eller kan få "lurt" det utav henne som bevis hvis det skulle bli noe sak utav dette. Ikke noe moro for noen...Men når de prater det bort er det ingen vits i å avvente saker og ting,iallefall.

Lykke til - håper det går bra!

Ps. I noen få tilfeller hender det vel at gravide kan dovne litt bort i handa, men er jo litt rart at det skulle være på AKKURAT samme sted som du ble stukket...!

• 2 uker senere...
Gjest alternativer

Vet noen av dere to om dette akupunkturpunktet ligger nær en nerve? Det kan kanskje legen si. Vet du hva punktet/meridianen hun brukte heter? Er det midt i håndleddet, i forlengelse av langfingeren?

Jeg har fått diverse sprøyter for ulike ting, og når jeg har spurt om hvor de stikker, hva de sikter etter - synes nemlig de stikker så ulikt- så sier hun: det jeg holder meg godt unna, er nerven som går der og der.

Sprøyter går mye lenger inn enn akupunkturnåler, men likevel? Skulle jo tro det var samme regler for akupunktører?

Jeg vurderer å få akupunktur selv, men blir litt skeptisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...