muffin1365380618 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei! Er 31 år, 3 barnsmor og i full jobb. Jeg har i de siste ukene (5-6) hatt en ekkel følelse av at brystet mitt har vært for trangt. I begynnelsen tenkte jeg ikke så mye over det, det kom helst om kvelden. Så har det gradvis tiltatt og da her jeg selvfølgelig begynt å lure på om jeg kan feile noe.!!!!!! Har ikke noe tegn på forkjølelse og ikke feber. Halsen føles litte "tett" til tider. Vet at enkelte stoffskiftesykdommer har dette symptomet, da mor min har for lavt stoffskifte. Jeg ble sjekket for dette for 4-5 år siden og alt var normalt. Da jeg er slank og ikke legger på meg kan vel dette utelukkes nå også. Men far min hadde astma og brukte medisin daglig. ( Har også en nevø med astma) Kan det være det??? Jeg har jo ikke anfall, kun følelsen av at noe presser på bryste og klemmer slik at det er tyngre å puste. Har lite lyst å oppsøke legen for "ingenting" Ellers frisk og rask!! Mvh. Åse 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129664-har-jeg-astma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg kan si såpass at et av symptomene på astma er at det føles som om man har et stramt belte rundt brystet. Men astma kan være en vanskelig diagnose å stille, det må tas en del pusteprøver- gjerne over tid- for å være sikker. Astma er også en sykdom som kan gå i arv i familier, og siden det er to andre i familien som har astma kan det jo være at du også har fått dette. Men altså, det må gjøres mye mer enn dette før en astmadiagnose er klar evt, så jeg ville absolutt tatt en tur til fastlegen, hvis det da ikke har gitt seg helt. En annen ting er at astma går i bølger, noen ganger er symptomene der, andre ganger ikke. Så ta en tur uansett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129664-har-jeg-astma/#findComment-792565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.