Gå til innhold

alle født hvite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der tar du fullstendig feil.

Min datter er født med mørkebrune øyne, og begge foreldrene hennes er av norsk (og hvit) opprinnelse.

Jeg bare vet hva jeg laerte paa Helse- og sosialfag jeg. At naar babyen kommer ut saa har den blaa oyne..

Skrevet

Det skjer gradvis.

Ja du er enig at en blir foedt med blaa oyne? Eller er jeg fulstendig paa jordet her?

Skrevet

fant nå her inne et svar fra legen.Noen har spurt om det samme. De er født mørke i huden. Ikke så mørke som sine foreldre, men absolutt mørke.Man ser helt klart at det er et mørkhudet barn. De får sin helt mørke farge etter 5 til 10 år.

Synes bare det var litt arrogant å si at alle er født hvite og med blå øyer.

Mente naa ikke aa vaere arrogant ved aa sid et.. Husker bare aa ha hoert om det paa skolen! Det har jo med pigmentene aa gjoere!

Skrevet

Ja du er enig at en blir foedt med blaa oyne? Eller er jeg fulstendig paa jordet her?

Jo, jeg mener også at alle er født med "blå" øyne. Men unntak finnes hele veien og alt dette er statistikk.

Skrevet

rart at de skal kunne skifte øyefarge etter en dag...

Den ene datteren min hadde helt blå øyne til hun var litt over 3 år. I løpet av en uke var øynene blitt grønn-brune.

Ja, sånn kan det gå ;-)

Skrevet

Jeg bare vet hva jeg laerte paa Helse- og sosialfag jeg. At naar babyen kommer ut saa har den blaa oyne..

Og det holder du på selv om det ikke stemmer?

Skrevet

Og det holder du på selv om det ikke stemmer?

Ingen har bevist det motsatte! Her mener alle det samme som meg!

Skrevet

Det er forbannet tøv.

Det er riktig at afroamerikaner er LITT LYSERE brun i huden ved fødselen, og at tonen mørkner mer etterhvert. Men hvite? Nei, vet du hva? Det er vel ingen som for alvor TROR på noe sånt!????

Hva er Michael Jackson da? Født i går!??

Skrevet

Det er forbannet tøv.

Det er riktig at afroamerikaner er LITT LYSERE brun i huden ved fødselen, og at tonen mørkner mer etterhvert. Men hvite? Nei, vet du hva? Det er vel ingen som for alvor TROR på noe sånt!????

Hva er Michael Jackson da? Født i går!??

he he,,takk for at du belyste diskusjonen med litt humor:)

Skrevet

he he,,takk for at du belyste diskusjonen med litt humor:)

:-) Ingen årsak!

Skrevet

Ingen har bevist det motsatte! Her mener alle det samme som meg!

Si meg, leste du det første innlegget mitt? Der det sto at datteren min er født med mørkebrune øyne?

For meg er det mer enn godt nok bevis for at ikke alle er født med blå øyne...

Skrevet

Venninnen min(hvit),fikk nettopp barn med en veldig, veldig sort mann. Da barnet var nyfødt, var han like lys som sin mor, men han har blitt mørkere og mørkere. Nå er han 4 mnd, og er snart like mørk som sin far.

Skrevet

Si meg, leste du det første innlegget mitt? Der det sto at datteren min er født med mørkebrune øyne?

For meg er det mer enn godt nok bevis for at ikke alle er født med blå øyne...

Som sagt saa vet jeg bare hva jeg har laert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...