Gå til innhold

Vaksine - ulike svar

Anbefalte innlegg

HEI

Vi (2 voksne og to barn på 3 og 6 år)skal til Egypt (Sharm el Sheikh). Dette er et typisk feriested som er godt utbygd. Vi skal kjøpe vann på flaske og spise på OK restauranter. Vi skal ikke reise rundt, men holde oss på feriestedet.

Reisearrangør opplyser at ingen vaksiner på påkrevd, men anbefaler å følge råd fra lege/helsestasjon. Problemet er at disse rådene spriker. Mine foreldre fra Trøndelag skal være med. De har spurt sin lege og fått følgende svar: Jeg har vært på dette stedet 3 ganger uten at jeg har tatt vaksine, men det kan være OK med hepatitt A-vaksine til 320 kr pr pers. Vi som bor på Langhus får følgende svar: Hepatitt A til kr 540, men vi anbefaler egentlig en mer omfattende vaksine til ca 820 kr pr pers.

Altså reiser kommunelegen på ferie uten vaksine, mens vi oppfatter den lokale helsestasjonen slik at de tar ønsker at vi skal vaksinerer oss over evne både økonomisk og i forhold til innhold i vaksinen.

Hva er riktig svar i forhold til vaksine ? Hvordan kan en hapatitt A-vaksine variere i pris fra kr 320 - 540 ?

Hilsen

undrenede

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12982-vaksine-ulike-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Når det gjelder selve vaksinespørsmålet,ville jeg defintivt anbefale vaksine mot hepatitt A.Dette er og de genrelle rådene fra nasjonalt hold.Når det gjelder prisen,vil dette f eks kunne variere avhengig av driftsformen på det stedet dere velger å vaksinere dere.Dere kan og få resept fra legen deres og få satt den der ettrpå.Dette vil antagelig bli billigere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12982-vaksine-ulike-svar/#findComment-65073
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...