Gå til innhold

En jævlig ubehagelig historie

Anbefalte innlegg

Vi leier sokkelen i et hus, og i etasjen over bor en barnefamilie. Vi har hatt et par uoverenstemmelser med dem før. Ingenting alvorlig, bare småtteri som at jeg har sagt fra til ungene om at de ikke får renne rett inn til oss uten å banke på døra og lignende. Foreldra mente at jeg var for krass mot dem.

Vi har felles inngang og yttergang. I denna gangen henger familien på fire yttertøyet sitt. Vi tar vårt inn fordi det er trangt om plass der ute.

I går var det en stor leiteaksjon der ute etter et par bilnøkler som var blitt borte. Det veit jeg fordi det er så lytt at jeg hørte hva de snakka om. De fant ikke nøklene og måtte bruke en ekstranøkkel.

Seinere på dagen stod jeg ute og tok en blås og overhørte en samtale mellom mor, far og den eldste datteren.

Dattera sier: Tenk om det er jimmy, dvs meg, som har tatt dem!

Mora: Det skulle ikke forundre meg! Da har vi kanskje forklaringe på hvor den tohundrelappen ble av den gangen også?

Far: Den lå i jakkelomma di?

Mora: Ja, det er jeg hundre prosent sikker på.

I dag kom vi hjem til en tom yttergang! De har flytta alle jakkene inn,og de låser døra hver jaævla gang en av dem går ut eller inn! Det er sikkert fordi de mistenker meg for å være langfingra, det MÅ det vel være?

Detta er faan så ubehagelig! Jeg har aldri stjålet så mye som en tyggis engang. Hva gjør man når sånt skjer?

Jeg har mest lyst til å ta en alvorsprat med dem, men det er jo ingen av dem som egentlig har beskyldt meg for noe. Jeg overhørte bare en samtale.

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Disse folka begynner å gå meg på nervene!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129866-en-j%C3%A6vlig-ubehagelig-historie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest thetraveller

Uff, så ekkelt!

Jeg tror jeg ikke ville tenkt så mye neste gang jeg traff på "mor i huset", men bare latt det komme det jeg hadde på hjertet. "Du... jeg kom til å overhøre en samtale her om dagen, der det hørtes ut som om dere tror jeg kanskje har vært borti noe penger og bilnøkler som tilhører dere!"

Deretter bare la samtalen fortsette naturlig, men få frem at det er utrolig ubehagelig å føle seg mistenkt når det ikke har noen rot i virkeligheten.

Tilby deg å være med å lete?

Uff, så ekkelt!

Jeg tror jeg ikke ville tenkt så mye neste gang jeg traff på "mor i huset", men bare latt det komme det jeg hadde på hjertet. "Du... jeg kom til å overhøre en samtale her om dagen, der det hørtes ut som om dere tror jeg kanskje har vært borti noe penger og bilnøkler som tilhører dere!"

Deretter bare la samtalen fortsette naturlig, men få frem at det er utrolig ubehagelig å føle seg mistenkt når det ikke har noen rot i virkeligheten.

Tilby deg å være med å lete?

Det er sikkert beste, men jeg er redd for at jeg da i tillegg blir beskyldt for å luske rundt og sniklytte ved dørene.

Det er ikke lett å få ny plass å bo her akkurat nå hvis de skulle finne det for godt å pælme oss ut, så det er vikitg å gjøre dette riktig.

Jeg føler for å gjøre det du sier men sambo mener vi skal vente til de eventuelt sier noe.

Gjest kanskje det hjelper?

uff så grusomt å bli beskylt for noe en ikke har gjordt, og i tillegg få vite det på den måten og ikke kunne forsvare seg med engang. Men det er jo som du sier vanskelig å få seg leilighet,men jeg ville likevel vurdert å flyttet, forhørt meg etter ny leilighet og så flytta når jeg hadde funnet noe. Hvis du tar det opp med dem og sier at du hørte det så blir de ivertfall flaue, men igjen så kan de jo også bli sinte, så det er kanskje ikke så lurt. Kanskje du skulle late som ingenting, gi dem en juleblomst og skrive et kort hvor du sier at du er takknemlig for å få leie hos dem eller noe i den duren, så kanskje de tenker seg om før de strør om seg med giftige ord! da er ivertfall ikke du den med dårlig samvittighet.

Gjest Tutleguri

Jeg tenker de blir litt "skuffet" når de finner disse bilnøklene sine, jeg. For da VET de jo at det ikke var du som tok dem - og da må de finne på noe nytt de kan baksnakke om deg for.

Høres ikke ut som om disse folka er verdt å prøve å forsone seg med.

Bit tennene sammen, og flytt så snart dere får en anledning, sier nå jeg!

Annonse

Det er sikkert beste, men jeg er redd for at jeg da i tillegg blir beskyldt for å luske rundt og sniklytte ved dørene.

Det er ikke lett å få ny plass å bo her akkurat nå hvis de skulle finne det for godt å pælme oss ut, så det er vikitg å gjøre dette riktig.

Jeg føler for å gjøre det du sier men sambo mener vi skal vente til de eventuelt sier noe.

Husverter er noe dritt. Har selv hatt dårlig opplevelse med å leie leilighet med noen. Bodde der i ett år. Det vå at jeg turte ikke gå utenfor dørene. De hang i vinduene over for å følge med meg, og de som besøkte meg... De begynte å mase når jeg fikk meg kjæreste, påsto at han var der såpass mye at jeg måtte betale ekstra penger for varmtvann (dusj)... 500 kroner ekstra i måneden...

De kritiserte det meste... Livet mitt ble bare dårliger av å bo der... Til slutt måtte jeg bare si opp leiligheta.

Når jeg og foreldrene mine hadde vaska ned leiligheta, og de skulle inspisere om alt var godkjent, LEITA dama så godt ho kunne for å finne noe å klage på... Telte nesten spikerhullene i veggen... (der var masse hull,men jeg hadde ikke laga et eneste hull...)

Ente med at til og med far min begynte å krangle med dem...

Er så glad jeg er kvitt dem nå! En gang prøvde jeg å diskutere med dem om hvorfor de var så ekle med meg hele tida, men det nytta ikke... Da bare vred de på det jeg sa, og påsto at det var min feil alt....

Håpløse greier...

Hva klager du etter? Du har fått kjempegod plass til klærne dine i yttergangen. Ungene er låst ute fra inngangen din.

Resten ville jeg gitt faen i.

Sånn kan man også se det, men det lukter giftgrønn mistenksomhet i hele kåken her nå. Det er en stank som er vond å overse.

uff så grusomt å bli beskylt for noe en ikke har gjordt, og i tillegg få vite det på den måten og ikke kunne forsvare seg med engang. Men det er jo som du sier vanskelig å få seg leilighet,men jeg ville likevel vurdert å flyttet, forhørt meg etter ny leilighet og så flytta når jeg hadde funnet noe. Hvis du tar det opp med dem og sier at du hørte det så blir de ivertfall flaue, men igjen så kan de jo også bli sinte, så det er kanskje ikke så lurt. Kanskje du skulle late som ingenting, gi dem en juleblomst og skrive et kort hvor du sier at du er takknemlig for å få leie hos dem eller noe i den duren, så kanskje de tenker seg om før de strør om seg med giftige ord! da er ivertfall ikke du den med dårlig samvittighet.

Tanken er god, men jeg har ikke lyst til å gi disse folka noe som helst.

Jeg hadde flyttet, og jeg hadde fått med i oppsigelsesbrevet at jeg "ser det uholdtbart og fortsett å bo et sted der jeg urettmessig blir beskyldt for å stjele både penger og bilnøkler".

Det akter jeg å gjøre så fort vi får oss et annet sted å bo. Nå er leieboertida over, nå skal det eies!

Husverter er noe dritt. Har selv hatt dårlig opplevelse med å leie leilighet med noen. Bodde der i ett år. Det vå at jeg turte ikke gå utenfor dørene. De hang i vinduene over for å følge med meg, og de som besøkte meg... De begynte å mase når jeg fikk meg kjæreste, påsto at han var der såpass mye at jeg måtte betale ekstra penger for varmtvann (dusj)... 500 kroner ekstra i måneden...

De kritiserte det meste... Livet mitt ble bare dårliger av å bo der... Til slutt måtte jeg bare si opp leiligheta.

Når jeg og foreldrene mine hadde vaska ned leiligheta, og de skulle inspisere om alt var godkjent, LEITA dama så godt ho kunne for å finne noe å klage på... Telte nesten spikerhullene i veggen... (der var masse hull,men jeg hadde ikke laga et eneste hull...)

Ente med at til og med far min begynte å krangle med dem...

Er så glad jeg er kvitt dem nå! En gang prøvde jeg å diskutere med dem om hvorfor de var så ekle med meg hele tida, men det nytta ikke... Da bare vred de på det jeg sa, og påsto at det var min feil alt....

Håpløse greier...

Enkelte folk er frekke.

For 500 kr ekstra i måneden kunn kjæresten din dusjet ca 7 ganger om dagen (10 min hver gang) hver eneste dag.

Jeg opplevde at verten klaget på at bl.a. at inngangsdøra var så treg, den var akkurat den samme som da jeg flyttet inn ca 5 måneder tidligere. Det skulle han ha 2000 for.... jeg nekta blankt.

Annonse

Enkelte folk er frekke.

For 500 kr ekstra i måneden kunn kjæresten din dusjet ca 7 ganger om dagen (10 min hver gang) hver eneste dag.

Jeg opplevde at verten klaget på at bl.a. at inngangsdøra var så treg, den var akkurat den samme som da jeg flyttet inn ca 5 måneder tidligere. Det skulle han ha 2000 for.... jeg nekta blankt.

llgegg, når jeg flytta inn, fikk jeg tilbud om å låne gardinene som var der. FOr vinduene var litt store, så slapp jeg å kjøpe gardiner selv.

Og når jeg flytta ut.. Tror du ikke at ho da skulle prøve å tvinge meg til å KJØPE dem av ho, fordi at jeg hadde brukt dem?? Ho påsto at de var blitt falma/bleka i sola...

Men da måtte ho jo ikke si at jeg kunne låne dem heller da... Og det var jo bare i ett år jeg bodde der....

Gjest girlie21

llgegg, når jeg flytta inn, fikk jeg tilbud om å låne gardinene som var der. FOr vinduene var litt store, så slapp jeg å kjøpe gardiner selv.

Og når jeg flytta ut.. Tror du ikke at ho da skulle prøve å tvinge meg til å KJØPE dem av ho, fordi at jeg hadde brukt dem?? Ho påsto at de var blitt falma/bleka i sola...

Men da måtte ho jo ikke si at jeg kunne låne dem heller da... Og det var jo bare i ett år jeg bodde der....

jeg må si studentsamskipnaden høres ut som himmelen etter alt jeg har lest her....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...