Gå til innhold

Virusfaen; Welchia Worm

Anbefalte innlegg

Gjest Tutleguri

Den oppdateres hver 4. time, men den kan også slutte å fungere ved at NAV "henger" og ikke starter. Da forsvinner som regel den lille gule PC'en nede ved klokka. NAV kan også begynne å henge under kjøring, da kommer ikke vinduet opp når du dobbeltklikker.

Dagens formaning:

Din venn i nøden vil kun være sikkerhetskopiene du har tatt før ulykken rammer. Salte tårer kurerer ikke tap av data, og ikke kan man skylde på noen hvis man ikke har kopier. Til og med forsikringsselskapene forlanger oppdaterte kopier i annen bygning, og erstatter ofte ikke rekonstuksjon av data som er eldre enn 3 dager.

Ja, det er kanskje en idè å legge bildene mine på cd..

:)

Fortsetter under...

Gjest virusfri

Dette er faktisk et av de mer "kule" virusene som har kommet fordi det forsøker å laste ned patchen for å fikse et annet virus, nemlig Blaster ormen, deretter forsøker den å kjøre denne patchen og deretter restarter den maskinen. Den forsøker med andre ord å vaksinere, evt. fjerne et annet virus fra maskinen din. Det er alikevel et plagsomt virus fordi den forsøker å spre spre seg og stjeler dermed litt av hastigheten på nettverksforbindelsen.

Den kopierer seg selv til fila C:\Winnt\System32\Wins\Dllhost.exe. Dersom du har denne fila er du antakelig infisert.

Litt misvisende å si at en har dette viruset dersom en har nevnte fil. Jeg har denne filen, lastet ned virusfjerner og fikk beskjed om at viruset ikke fantes på min maskin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...