Gå til innhold

Julegaver - hvor mye bruker dere TOTALT i gaver?

Anbefalte innlegg

Når jeg leser endel av innleggene om julegaver får jeg inntrykk av at det brukes UTROLIG mye penger på gaver - både til barn og til all familie og sånn...?

For å se hvor mye VI bruker har jeg regnet på det - for første gang i mitt liv, og kom til et overraskende HØYT beløp: ca 6100,- det er gaver til 26 stykker (da er tante og onkel = 1 stk), altså en snittpris på 230 kroner -

Det som trekker opp er at vi har tatt fotograf-bilder til besteforeldre

Likevel syntes jeg det var utrolig mye penger?!! Hvor mye gir dere for?

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg har i år bevilget kr 1000, til barn under 13. Dette går inn i et fond som disponeres av en oldemor og går til innkjøp av større gaver som ungene trenger.

De voksne får ikkeno.

Unntaket er når noen ønsker lage noe selv og gir bort, ellers er gaver til voksne "forbudt".

Annonse

Kizza1365380506

Jeg bruker omtrendt det samme som deg til omtrendt like mange personer. Men nå er jeg så dum at jeg kjøper til barna til niesene mine. Bør kanskje revurdere det. Spesielt nå når jeg har fått "svigersønn" med familie. Men det er jo så gøy å gi.

Mvh

1500;.

Kjøper 23 gaver.

Imponerende!

Vi har 6 søsken (m/partnere) å kjøpe til + besteforeldre på begge sider + 4 søskenbarn - og da blir det fort penger synes jeg.... Vi klarer greit å holde "vennegaver" under 100 kroner, men til familie går det alt for raskt mye penger!

Gjest strandhai

Hei, og takk for at du spørte om det!

Syns det er veldig fint å lese om hva andre bruker av cash til julegaver.

Bruker på langt nær så mye som mange av dere gjør...men jeg er litt usikker på hva foreldre og andre forventer av gaver fra meg. 18-åring som jobber litt ved siden av skolen.....

Imponerende!

Vi har 6 søsken (m/partnere) å kjøpe til + besteforeldre på begge sider + 4 søskenbarn - og da blir det fort penger synes jeg.... Vi klarer greit å holde "vennegaver" under 100 kroner, men til familie går det alt for raskt mye penger!

Ja, det jeg har kjøpt er "verdt" mye mer, jevnt over.

Har jaktet salg siden begynnelsen av august + litt kreativitet.

Annonse

Hei, og takk for at du spørte om det!

Syns det er veldig fint å lese om hva andre bruker av cash til julegaver.

Bruker på langt nær så mye som mange av dere gjør...men jeg er litt usikker på hva foreldre og andre forventer av gaver fra meg. 18-åring som jobber litt ved siden av skolen.....

Jeg er også student, og mine foreldre forventer i allefall ingenting som helst. Mamma pleier i allefall å si at jeg ikke må bruke for mye penger på dem til jul, det trenger de ikke. Men jeg kjøper uansett ikke (dyre) gaver fordi det forventes av meg, men fordi jeg finner ting jeg vet de ville bli glade for.

Kizza1365380506

Jeg har jaget salgsvarer siden begynnelsen av august! Blir mange fine pakker i år :-)

Dessuten er det mange i familien som får hjemmelagde ting + bilde av vesla, forstørret, i ramme.

Er du ikke redd for at gaven ikke faller i smak da. Salgsvarer fra august - september kan jo ikke byttes. Hmmm...

Kizza1365380506

*Regne regne*

18 gaver, rundt 3500.

Dyre DVD'er til lillebrutter som takk for barnepass :-)

Det har også gått med rundt 2000 til Knottens adventskalender.

I knottens julekalender. Jeg lurer på hva du skal gjøre når knotten blir 15. Da må h*n vel få knallert, dvd spiller eller bil i kalenderen. Tror du har laget ris til egen bak her. Dersom han er liten nok ville jeg lagt om den stilen kjappere en svint.

Mvh

Gjest thetraveller

Jeg har handlet en god del på salg, men siden det er så mange å gi gave til, har summen krøpet opp til rundt 4000 totalt. Bra det er jul bare en gang i året - det svir i lommeboka når man har så mange å kjøpe til og bare har ei inntekt. Men så er det jo koselig også, da! Får heller være sparsom resten av året, og kjøpe litt her og der når man kommer over noen fine tilbud.

Man kan finne mye lurt, og billig om man planlegger.

He,he for første gang har jeg gjort det....litt, hvertfall. Noe som resulterte i bukser til tanteunger, med kjede på. 100.- pr. stk.

Svigerinner får gensere, 29.-/stk. på salg *S* Og gubbene deres bøker fra Mamut-salg.....

Sambo får til rundt en 1000.- lapp +++ ...

Eldstemann får desidert det dyreste, med snowboard,bindinger og sko....

Og minstemann får bilbane, på salg, 250.-

Dessuten får de litt klær...og dill....

Ellers ligger gavene til slekta på alt fra 30.-.- til 500.-

Og moren min får noe ekstra, siden hun har vært masse barnevakt. Kjøper et gullsmykke. Alt er kalkulert,og barnevakt- penger gjemt til formålet:-)

Men pengene flyr....Bevilger meg selv en julegave eller to også...

Og ungene, skal gi til venner..

Adventskalender for 2, kosta en drøy tusenlapp, men da får de en film, felles, på julaften.....

Men jeg bruker masse penger på papir....liker at gavene ser skikkelige ut..spennende og glitrende...:-)

Gidder ikke engang regne det ut, men sikkert 6-7000.-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...