Gå til innhold

Hva kjøper man til en dame på 85?

Anbefalte innlegg

Gjest barnebarnet
Skrevet

Min farmor er 85, og verdens skjønneste. Men hvert år sider hun at hun har alt og bare ønsker seg snille barnebarn. Noen år har jeg faktisk helt glemt bort å kjøpe noe, fordi hun er så ekstrem på å si at jeg ikke får kjøpe no. Men nå VIL jeg kjøpe noe, jeg vet bare ikke hva?

Kan noen tipse meg? Hva kjøper DU til dine besteforeldre f.eks?

Skrevet

Jeg gir ikke noe direkte til besteforeldre, jeg gir i stedet en gave til et godt formål (SOS barnebyer) i deres navn. Det pleier de bli glade for - både besteforeldrene og barnebyene, regner jeg med :)

Kizza1365380506
Skrevet

Gavekort hos frisør, fotpleie eller liknende. Er veldig populært hos vår farmor på 83.

Ellers kjøpte jeg en veldig fin sengehygge til min mor på 74 som var sengeliggende på den tiden. Om du ikke vet hva det er så er det en slags morgenkåpe men den er kort, går bare til livet slik at hun kan ha den på seg når hun sitter oppreist i sengen.

Mvh

Skrevet

Jeg kjøpte en bok med gullkorn fra barnemunn til min mormor. Hun snakker hele tiden om hva hennes yngre barnebarn sier (rare ting). Den var morsom, og hun likte den veldig godt. Ellers pleier hun bare å ønske seg sloggi-truser, og DET vil jeg ikke kjøpe.

Skrevet

Jeg skal gi hjemmelaget julebakst til tanta til mamma. Hun er 86 år gammel, ser dårlig, og orker ikke lage noe slikt selv lenger. Det pleier hun å sette pris på, for da har hun likevel noe å servere gjestene som måtte dukke opp i juletida.

Skrevet

Jeg tenkte Mormor skulle få kalender med Chippendales.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Farmor får en 5-ukers lotto-kupong + Flax-lodd.

Ærdugæærnn-tenktikomunvinreerr!!!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg tenkte Mormor skulle få kalender med Chippendales.

Eller hoppski.

Skrevet

Presskanne! Eldre mennesker kan faktisk begynne å endre kaffevaner og finne ut at kaffen kan smake enda bedre! og virkelig imponere i syklubben! Og vannkoker da.

Ellers er jo den nye kryssordboken med kryssord et godt forslag.

Eller video med norske komikere eksempel.

Kunstbok.

En kurv med godsaker, drikke, pålegg, røkelags, ansjos, fetaost, oliven...

Skrevet

Lydbok?

Et gavekort på håropprulling, fotpleie eller lignende?

Skrevet

Støtter meg til UIFs tips: Hoppski.

Eller en boks småkaker og ei flaske portvin.

Småkaker og portvin er sterkt undervurdert.

Skrevet

Ærdugæærnn-tenktikomunvinreerr!!!

Da drøppere vel litt på barnebarnet vel?

Gjest ut på tur aldri sur
Skrevet

Hei. Til min mormor på 90 kjøper jeg "ingenting". Dvs hun får en pose kaffe for det enlsek hun sammen med en invitasjon til noe hyggelig. Det kan være en tur på kafe, en shoppingtur, tur til et museum/utstilling el. Dette avtaler vi i løpet av det påfølgende år. Dette synes hun er helt topp for da kommer hun seg ut sam t at vi gjør noe hyggelig sammen.

Har vært meget vellykket så langt og det er 5. året hun får en slik gave, gjerne sammen med noen bilder fra vår forrige tur.

Gjest Pricilla
Skrevet

I fjor kjøpte jeg kjede og øredobber til henne, men det er egentlig ikke noe vits, hun har så mye... Menhun valgte det selv da.

I år fikk hun Otto Jespersen-billett (vi tok en helaften i byen med revy, middag og drinker), cd og blomster til bursdag, hun har bursdag rett før jul. Til jul skla jeg kjøpe gavekort på PM, for hun elsker å shoppe + en baileys..

Skrevet

Jeg skal bestille en flaske frisk luft fra Lucky Næroset.

Skrevet

En kalender med fine bilde av landskap, dyr, eller hva hun liker. En boks te.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Da drøppere vel litt på barnebarnet vel?

Jeg ga bort faxlodd og ble spurt om jeg var gal. Jeg så ikke problemet, men halvpartena av de tilstedeværende ville aldri gitt bort lodd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...