Gå til innhold

Hva kjøper man til en dame på 85?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en teater eller kinoaften med barnebarnet vil sikkert varme den gamle damens hjerte.

Skrevet

Jeg ga bort faxlodd og ble spurt om jeg var gal. Jeg så ikke problemet, men halvpartena av de tilstedeværende ville aldri gitt bort lodd.

He he....det stikker sånn bitte litte granne i magen når jeg gjør det - men jeg gambler på at farmor er en sikker investering;-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

He he....det stikker sånn bitte litte granne i magen når jeg gjør det - men jeg gambler på at farmor er en sikker investering;-)

Det er bærre lækkert å være fri for misunnelse. Jeg har lært meg å være glad på andres vegne. Det går bare utover en sjøl å ikke være det.

Litt av grunnen er nok at jeg har det svært bra, hadde jeg vært dønn blakk og miserabel, kunne nok saken vært annerledes.

Gjest flaks og uflaks
Skrevet

Det er bærre lækkert å være fri for misunnelse. Jeg har lært meg å være glad på andres vegne. Det går bare utover en sjøl å ikke være det.

Litt av grunnen er nok at jeg har det svært bra, hadde jeg vært dønn blakk og miserabel, kunne nok saken vært annerledes.

Jeg ga min bror et Flax-lodd en gang som han vant 1000 kroner på.

BAre hyggelig det, vel?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg ga min bror et Flax-lodd en gang som han vant 1000 kroner på.

BAre hyggelig det, vel?

Javisst. Han ble sikkert glad.

Men hadde du levd på sultegrensen i mange år og han vant 250000 på et lodd han fikk av deg, og ikke ga deg noe, da hadde saken vært annerledes?

Skrevet

Jeg kjøpte en bok med blanke ark i og limte inn bilder/fine glans/klistermerker osv. Skrev dikt samt tekst under bilder av familien. Skrev også bibelord. Personlig gave, og når man er glemsk er det godt å ha en bok med bilder av familien der navnet på personen står tydelig under bildet. F.eks. Hanne, barbebarnet ditt.

Skrevet

Hva med en supergod brødkniv?

(Ikke Rirmi-kniv til 60 kr)

Skrevet

Jeg kjøpte en bok med blanke ark i og limte inn bilder/fine glans/klistermerker osv. Skrev dikt samt tekst under bilder av familien. Skrev også bibelord. Personlig gave, og når man er glemsk er det godt å ha en bok med bilder av familien der navnet på personen står tydelig under bildet. F.eks. Hanne, barbebarnet ditt.

Og jævlig ydmykende gave dersom man ikke er surrete! Sorry to say.

Gjest mulig det
Skrevet

Javisst. Han ble sikkert glad.

Men hadde du levd på sultegrensen i mange år og han vant 250000 på et lodd han fikk av deg, og ikke ga deg noe, da hadde saken vært annerledes?

Mulig det lilleulv. :-)

Men det blir jo omtrent som å føle at man har krav på en viss sum av gevinsten hvis noen sniker seg foran deg i køen og kjøper det loddet som du ellers ville kjøpt. Eller at man hadde tenkt å kjøpe to lodd, og så kjøpte man bare ett, og så kommer det noen bak deg som kjøper det andre - og det er vinnerloddet.

Stort sett vinner man ikke store gevinster på lodd, det er bare for moro skyld, og for spenningen. Og skulle noen vinne på et lodd de har fått av meg - så ville det glede meg!

Skrevet

Og jævlig ydmykende gave dersom man ikke er surrete! Sorry to say.

Det er det da ikke! Det er måten man lager den på det da kommer an på... Du kan jo lime inn bilder og skrive dikt f.eks., uten at det betyr at damen er surrete! Unødvendig svar av deg. Det er jo flere måter å lage en slik bok på. Enkel eller mer som et fotoalbum. Og det er koselig.

Skrevet

Det er det da ikke! Det er måten man lager den på det da kommer an på... Du kan jo lime inn bilder og skrive dikt f.eks., uten at det betyr at damen er surrete! Unødvendig svar av deg. Det er jo flere måter å lage en slik bok på. Enkel eller mer som et fotoalbum. Og det er koselig.

Synes ikke det er unødvendig svar fra meg i det hele tatt. Det var måten du formulerte innlegget ditt på: "...der navnet på personen står tydelig under bildet. F.eks. Hanne, barbebarnet ditt. "

Snakk om å få ting inn med teskje, a'!

Skrevet

Synes ikke det er unødvendig svar fra meg i det hele tatt. Det var måten du formulerte innlegget ditt på: "...der navnet på personen står tydelig under bildet. F.eks. Hanne, barbebarnet ditt. "

Snakk om å få ting inn med teskje, a'!

Vil du være så sur så får det være ditt problem.

Skrevet

Vil du være så sur så får det være ditt problem.

?

Skrevet

Støtter meg til UIFs tips: Hoppski.

Eller en boks småkaker og ei flaske portvin.

Småkaker og portvin er sterkt undervurdert.

Sett på "Gamlis-ungdommen"? ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...