Gå til innhold

Utsikter for resten av dagen...?

Anbefalte innlegg

Gjest thetraveller

Foreløpig har denne dagen forløpt som følger:

Fikk ikke sove i natt. Duppet bare til på morraskvisten, med det resultat at det ble ganske så travelt å få barna avgårde i rett tid til barnehage og skole.

Smurte mat til dem, og hadde litt knapt med brød. Han ene slo seg vrang fordi jeg ikke ville la ham ta med seg en leke som faren hadde da han var liten (han er fæl til å ødelegge eller miste ting han tar med på skolen).

Skyndte oss ut fem minutter før det ringte inn, og det var selvsagt for glatt til å komme opp bakken til hovedveien. Rygget ned for å ta fart, men syntes det kom så rare lyder fra bilen. Gikk ut for å se om jeg så hva som sto på, og oppdaget at hjulene ikke gikk rundt!

Håndbrekket sto på, og bremsene har frosset fast i løpet av natta. Måtte sende guttungen avgårde til skolen på egen hånd, og ringte samtidig for å si fra at han var på vei, men nok kom litt sent.

Den andre skoleungen min hadde ikke sagt fra at ytterklærne var våte fra dagen før, og at de fortsatt lå i en pose i gangen. Heldigvis begynte hun ikke før 9.15, så vi hadde litt tid på oss likevel til å tørke dem i trommelen.

Ringte mamma for å høre om hun kunne være kjempegrei og svippe ungene til barnehage og skole, men hun hadde selvsagt ikke stått opp enda, og ville ikke rukket det uansett.

Det ble til at jeg sendte eldstemann avgårde uten ytterklær, de tok jeg med litt senere da jeg gikk med barnehageungen som skal avgårde for å vekke nissen på en gård oppi bygda her i dag (årlig tradisjon i barnehagen).

Vel hjemme igjen ringer telefonen; guttungen mangler utetøy på SFO! Det var jeg aldeles ikke klar over, han sier jo ikke fra om sånt. Oppdager at det ligger hjemme, nederst og innerst i en krok bak klærne i gangen. I stykkerrevet, selvsagt.

Så her sitter jeg da, stuptrøtt og billøs, og skulle absolutt vært avgårde for å få i nye vinterklær til barna. Bussen går for sjelden, og ikke i den retningen jeg må for å handle heller.

Halv seks er det avslutning på skolen, det er sju timer til. Sju timer der alt og ingenting kan skje. Jeg tør ikke tenke på fortsettelsen, så jeg tror jeg kryper under dyna et par timers tid...

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129985-utsikter-for-resten-av-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...