Gå til innhold

Saltsmak i munnen

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste dager hatt en konstant saltsmak i munnen. Jeg har vært inne på forum rundt på internett og har funnet folk i samme situasjon, men ingen gode forklaringer på hva det kan være. All mat smaker salt, til og med appelsinjuice. Jeg røyker og drikker en del kaffe, men har ikke noe høyt saltinntak. Jeg har prøvd å drikke store mengder med vann for å rense kroppen, men ingenting hjelper. Det blir sterkere og sterkere for hver dag, og det føles som et belegg i munnen, selv om jeg pusser tenner og tunge flere ganger daglig. Begynner å lure på om det har rablet for meg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129993-saltsmak-i-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

jeg er ikke sikker på hva dette kan være. kanskje bør du få tatt en blodprøve for å utelukke at det er noe feil med salt- og mineral-balansen din. Eller at du har infeksjoner i munnhulen. Mest sannsynlig har det kun med smaks- og/eller luktesansen å gjøre. Legen din kan ta en test av hvordan disse nervene fungerer. Du kan jo teste selv også om de andre smaks-sansene er iorden; sukker(søt), kaffe(bitter), sitron ( sur ) og salt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129993-saltsmak-i-munnen/#findComment-797549
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...