Gå til innhold

Meny-kommentarer ønskes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vincent

19

• annegunn

5

• serendipity

4

• Kinesermor

2

Mest aktive i denne tråden

Har ikke kommet så langt, men det blir ikke det helt store. Skulle gjerne hatt en byggelånskonto.. :-)

En kollega begynte å snakke om Bordeauxvin fra 60-tallet som han syntes var så god... Da fikk jeg litt hetta. Riktignok har jeg blitt definert som vinsnobb, men - ja - hmm... Byggelån, var det det du sa?

En kollega begynte å snakke om Bordeauxvin fra 60-tallet som han syntes var så god... Da fikk jeg litt hetta. Riktignok har jeg blitt definert som vinsnobb, men - ja - hmm... Byggelån, var det det du sa?

Helst byggelån, men må nok ta det fra "driftskonto", så da bir det litt juks med 10 liter bag-in-box, karafler og 2 cl portvin i bunn...

Det man ikke vet, osv....

Annonse

wow- du har virkelig planlagt det her du! hjemme hos meg er det bare planlagt julaften og de tre første dagene etter der. Hvis det ikke kommer gjester såklart.. Nyttårsaften blir planlagt dagen før..

Må planlegge for jeg må da få tid til å jukse (men ikke si det til noen - det meste er sous-vide) :-)

Helst byggelån, men må nok ta det fra "driftskonto", så da bir det litt juks med 10 liter bag-in-box, karafler og 2 cl portvin i bunn...

Det man ikke vet, osv....

Oj.

Tror kanskje han som definerte meg som vinsnobb hadde et poeng.

Eh... _Menyen_ var fin den.

Oj.

Tror kanskje han som definerte meg som vinsnobb hadde et poeng.

Eh... _Menyen_ var fin den.

Jeg skulle gjerne hatt et større budsjett, men disse folka i min familie drikker nesten ikke i det hele tatt... det er liksom snakk om maks to glass til en tre retter...

Annonse

Passer det at jeg stikker innom på lillejulaften? Jeg blir bare en liten stund, andre nyttårsdag kanskje.

Husk å kjøpe bra med toalettpapir og donaldblader før jeg kommer er du snill.

Har en 64-pakk med ruller samt Donalds sommershow, 1974 årgangen. 256 sider.

Ville byttet ut de friterte potetbåtene med Hasselbäck poteter eller alt OK

mm... Jeg valgte friterte av hensyn til restebruk. Jeg har kokte (sous-vide) 2. og 4. dag. Potetrester brukes som friterte båter 5. dag. På samme måte som jeg bruker rester av kalvskyen fra 3. dag som saus til torsken 6. dag.

Høres greit ut, men jeg sier som Citoyen, så mye mat hadde i allefall ikke jeg orket å spise og lage i romjulen. Foretrekker 2-3 store middager og heller noe enkelt de andre dagene.

Er i grunnen litt enig, men bare 4 av "gjestene" er "gjennomgående" hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...