Gå til innhold

Meny-kommentarer ønskes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vincent

19

• annegunn

5

• serendipity

4

• Kinesermor

2

Mest aktive i denne tråden

Glimrende menyer, alt i hop! Nam!

Men: når du skriver "julienne", hva er det da du mener skal være i julienne?? Jeg tipper gulrøtter, men alt kan jo kuttes i julienne.. (julienne: fyrstikklignende strimler")

"Men: når du skriver "julienne", hva er det da du mener skal være i julienne?? Jeg tipper gulrøtter, men alt kan jo kuttes i julienne."

Man tar det man har av rotgrønnsaker (f.eks gulrot, kålrabi, sellerirot) snitter på mandolin i 3 cm staver på 2x2 mm. Koketid er max 1 1/2 minutt.

Annonse

Skal du ikke spise før til påske etterpå da eller?

Ble sliten bare av å se menyen jeg da...

Nyyyyyyydelig alt sammen, men hvorfor ikke spre det litt utover året. Da setter folk mer pris på en invitason også!

Takk for det. :-)

"Men: når du skriver "julienne", hva er det da du mener skal være i julienne?? Jeg tipper gulrøtter, men alt kan jo kuttes i julienne."

Man tar det man har av rotgrønnsaker (f.eks gulrot, kålrabi, sellerirot) snitter på mandolin i 3 cm staver på 2x2 mm. Koketid er max 1 1/2 minutt.

Jepp. Aldeles korrekt! Men når man skriver en meny, så skriver man til dømes "bla, bla, bla,grønnsaker julienne, bla, bla, bla..."

Derfor eg lurte på om du visste hva som lå i begrepet... Ta det ikke ille opp...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...