Gå til innhold

pappa har atrieflimmer og mammas pappa døde ung..

Anbefalte innlegg

han trener en del...jogger osv. han tar blodfortynnende. og kolesterolsenkende. jeg er livredd hver gang han skal ut å jogge at han skal få hjerteinfarkt etc. han må vel ikke presse seg så? det er et år siden han har hatt noe flimmer nå..men er redd han presser seg for mye.. kan jeg slappe av? bør han slappe av? til tider jogger han en runde mange ganger i uka.(under en time-og når jeg er med går vi opp bakker, men han jogger de opp hvis ikke jeg er med).

kan man leve lenge med en slik diagnose, altså atrieflimmer. bør han slutte å trene?

Er det veldig arvelig? har endel hjerteklapp, men ligner på nervøst hjerte. mamma har også det. betyr vel at hun stresser litt mye i julestria. pappan til mamma døde ung (53) av hjerte. Mamma ligner veldig han av type i kroppen, men jeg håper hun har arva mammans hjerte for hun er 77 - går det an? hun har litt på fem på kolesterol og ellers frisk.

jeg er redd for å miste dem...

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er jo viktig at din far holder seg i form og at han spiser mye. Om du er veldig redd for ham kan du jo bestille time hos lege. Legge fram for ham hva du er redd for og be om å få en time for å kontrollere hjertet ditt.

Jeg skjønner godt at du er engstelig. Min far døde av magekreft og jeg må si at nå når jeg har veldig mye halsbrann og sure oppstøt så tenker jeg på det. Men vi må ikke la det styre livet vårt.

En ting er iallefall sikkert. Legene tar deg på alvor når du snakker med dem om slike ting.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...