Gå til innhold

18 års grense på paracet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hører til dem som nesten alltid kjøper Ibux o.l. på butikk; det er jo ikke apotek i hver krok. Jeg ser fordeler ved å sette aldersgrensen til 18 år, men enkelte kan få problem. Skal 17-åringene stoppe opp noen utenfor butikken og spørre pent: "Jeg har så vondt i hodet, kan du kjøpe en pakke Ibux til meg?"?

Kanskje butikkpersonalet godtar mail fra foreldre om at "barnet" har lov å kjøpe smertestillende? (Jeg tenker spesielt på ungdom som ikke har foreldre/foresatte på stedet.

Jeg hører til dem som nesten alltid kjøper Ibux o.l. på butikk; det er jo ikke apotek i hver krok. Jeg ser fordeler ved å sette aldersgrensen til 18 år, men enkelte kan få problem. Skal 17-åringene stoppe opp noen utenfor butikken og spørre pent: "Jeg har så vondt i hodet, kan du kjøpe en pakke Ibux til meg?"?

Kanskje butikkpersonalet godtar mail fra foreldre om at "barnet" har lov å kjøpe smertestillende? (Jeg tenker spesielt på ungdom som ikke har foreldre/foresatte på stedet.

"Jeg hører til dem som nesten alltid kjøper Ibux o.l. på butikk"

Har ikke dette nettopp blitt lov? Har de solgt smertestillende lenge på butikken din?

Annonse

"Jeg hører til dem som nesten alltid kjøper Ibux o.l. på butikk"

Har ikke dette nettopp blitt lov? Har de solgt smertestillende lenge på butikken din?

Iallefall over 30 år (Bare i de butikkene som har medisinutsalg). De solgte medisin på butikk da jeg var barn også, for da var det vel enda færre steder med apotek.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...