Gå til innhold

Svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Er i ett lite dilemma. Driver å fikser opp kjøkkenet, og typen har en far som er veldig glad i å hjelpe/bestemme.

Han bryr seg om ALT, og skal fortelle oss hvordan vi skal gjøre det. Nå er faren hans en håndtverker da. En pensjonert en. Og jeg må jo si det, att jeg ser den, og han har hjelp til her i huset med ALT som skal gjøres.

Men nå har det seg slik att vi har lyst til å gjøre det SELV for en gang skyld. Helst ville han ha laget kjøkkenet, og jeg er litt redd at det kanskje ikke er kødd engang.

Typen er snart 40!!!, og når vi snakker med rølegger osv. som kjenner han da, så sier de, "ja, må få faren til å gjøre ditt, datt".

Han er en sånn en "snus-fornuftig" gammal mann. Klager på alt vi kjøper og gjør.

Idag var han innom og skulle sjekke at vi gjorde ting rett. Og da kom han med en liten remse med hva vi skulle gjøre.

Det får meg ærlig talt til å koke, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Typen har sagt det til han en gang, og han holdt litt tilbake en liten stund. Men som sagt, idag ble jeg lettere irritert..

Noen som har noen råd?

Skal jeg bare akseptere det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130043-svigerforeldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førti? Man er da ingen gammel mann når man er førti?

Uansett, len deg tilbake og nyt gratis god hjelp`?

Det er nok typen som snart er førti, og dennes far er da sannsynligvis ikke helt ung. Skulle ønske jeg hadde hatt en "gammel" kar til å fikse bl.a. kjøkkenet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130043-svigerforeldre/#findComment-794860
Del på andre sider

Hvis det virkelig plager deg må du rett og slett si klart i fra. Det er nok det eneste som hjelper. Forklar at dere har lyst til "å prøve dere på egenhånd".

Min far er litt samme typen som din svigerfar. Vi kan så vidt nevne at vi vil bygge om bad og kjøkken, så setter han i gang med planleggingen. Jeg må si klart i fra om at vi ønsker å ordne ting selv, men at vi selvfølgelig er glade for gode råd...

Jeg tror det er litt vanskelig for pappa å innse at vi er voksne vi også. Jeg må liksom minne han på at når han var på min alder bygde han sitt eget hus. Er vel ikke noen grunn til at ikke vi skulle klare det samme...

Og jeg lurer på hva han kommer til å si den dagen det går opp for ham at vi vil ha IKEA-kjøkken.. Han får vel slag eller noe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130043-svigerforeldre/#findComment-794915
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...