Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er heldig som har fått jobb på en attføringsbedrift(må ikke forveksles med vernet bedrift). Jeg trives, men synes det er alt for lite å gjøre. Jeg skjønner at man må ta ting i rett tempo. Men jeg er frisk og klarer fint å jobbe. Men er på attføring blant annet pga en relativ alvorlig psykisk krise for over et år siden. Og siden jeg også har liten arbeiderfaring syntes jeg at dette var en fin mulighet. Men siden jeg klarer meg helt fint, og føler jeg kan jobbe etter samme prinsipper som de fleste andre. Kunne jeg faktisk ønsket meg mere å gjøre, slik at jeg fikk fortere ordentlig arbeidserfaring og kunne komme meg ut i ordentlig jobb. Har andre likens erfaring fra attføringsbedrift. Trives og er takknemmelig for muligheten, men føler at vi nesten leker arbeid. Dessuten synes jeg det er vanskelig å ta opp med sjefen om muligheter for flere og nye arbeidsoppgaver. Er også meningen jeg skal holde på med å ta et kurs. Men føler at det blir litt ute i det blå, og vet ikke hvordan det blir med prøver og slikt. Dessuten har jeg i hele høst holdt på med å ta et kurs jeg er ferdig med, og er litt lei bøker. Har lyst og gjøre et skikkelig arbeid.

Videoannonse
Annonse
Gjest uten signatur
Skrevet

Attføringsbedriften som blir drevet her hos oss går for å være kun for sosialtilfeller og narkomane. Dessverre. Om det er sant vet ikke jeg, men ingen firmaer vil ansette folk som har vært innom der av den grunn. Det viktigste for å komme tilbake til arbeidslivet er å holde seg unna der. Mens aetet gjør alt de kanfor å få deg inn der. Problematisk. De ser ikke virkeligheten de folka der.

Vår attf.bedrift driver med maling av postkasser og annen lignende jobbing, samt laaaange kaffepauser. Hva hjelper det å øve på å male postkasser og pakke nips i plastposer når en skal attføres til helt annet arbeide som kontor eller butikkdrift?

Et håpløst opplegg spør du meg.

Skrevet

Attføringsbedriften som blir drevet her hos oss går for å være kun for sosialtilfeller og narkomane. Dessverre. Om det er sant vet ikke jeg, men ingen firmaer vil ansette folk som har vært innom der av den grunn. Det viktigste for å komme tilbake til arbeidslivet er å holde seg unna der. Mens aetet gjør alt de kanfor å få deg inn der. Problematisk. De ser ikke virkeligheten de folka der.

Vår attf.bedrift driver med maling av postkasser og annen lignende jobbing, samt laaaange kaffepauser. Hva hjelper det å øve på å male postkasser og pakke nips i plastposer når en skal attføres til helt annet arbeide som kontor eller butikkdrift?

Et håpløst opplegg spør du meg.

Ja det er dumt vist man blir stemplet, bare fordi man har jobbet i en attføringsbedrift. Selv har jeg inntrykk av at det er mange slags folk der. Noen har hatt rusproblemer, noe har psykiske problemer, noen har vondt i ryggen, og mange har andre sykdommer. Jeg er forresten søkt inn i arbeid med bistand som vistnokk skal bli på en helt vanlig arbeidsplass. Men synes at der jeg er no, er en veldig bra begynnelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...