Gå til innhold

Toleranse og menneskerettigheter.

Anbefalte innlegg

Gjest hva tror du ?
Skrevet

(Sitat fra avisen:)

"Human Rights Service vil at religiøse symboler skal bli forbudt i norske skoler. Religionsfrihet må vike for prinsippet om likestilling. Slør, kors eller kalotter bør forbys mener organisasjonen."

(Organisasjonens hjemmeside: http://www.rights.no/index.htm )

1. Hvem står egentlig bak denne organisasjonen ? Finner ikke noe skikkelig informasjon om hvilken politisk tilhørighet de har osv. Aner ugler i mosen ...

2. Er de egentlig rasister og/eller intolerante antireligiøse ? Hvordan kan de påstå de er for menneskerettigheter med f.eks. uttalelsen sitert ovenfor ? Hva vil de egentlig ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Hmmm, aner ugler i mosen her. Det er greit at elever ikke skal pådyttes en religion på skolen i regi av skolen. Men elevene må fritt få lov til å gi uttrykk for hvilken religion de har, og de må få lov til å ha hva de vil på hodet.

F.eks. er det mange som går med et lite sølvkors i kjede rundt halsen. Skal det forbys? Hva med flagg på 17. mai? Det norske flagget har jo et kors i seg, dermed er det et religiøst symbol. Og de må ihvertfall slutte med julegudstjenester osv. Og de må ikke lage julepynt nå i tiden før jul, engler osv må bannlyses. For ikke å snakke om juletrefester, gå rundt et tre og tilbe det!!

Dette med å forby hodeplagg er vel forslag som stort sett kommer fra folk som er redd for muslimsk påvirkning.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Hmmm, aner ugler i mosen her. Det er greit at elever ikke skal pådyttes en religion på skolen i regi av skolen. Men elevene må fritt få lov til å gi uttrykk for hvilken religion de har, og de må få lov til å ha hva de vil på hodet.

F.eks. er det mange som går med et lite sølvkors i kjede rundt halsen. Skal det forbys? Hva med flagg på 17. mai? Det norske flagget har jo et kors i seg, dermed er det et religiøst symbol. Og de må ihvertfall slutte med julegudstjenester osv. Og de må ikke lage julepynt nå i tiden før jul, engler osv må bannlyses. For ikke å snakke om juletrefester, gå rundt et tre og tilbe det!!

Dette med å forby hodeplagg er vel forslag som stort sett kommer fra folk som er redd for muslimsk påvirkning.

Vet ikke om du er klar over det, men enkelte grupper i samfunnet vårt konkurrerer seg i mellom om å gjøre sine barn så lite norske som mulig. De tviholder på sin kultur og vokter på hverandre.

Tenåringsjenter får ikke lov å gå ut etter skolen, de blir låst inne, dette er mer en regel enn unntak.

*Vi vil bare ikke tro det*

Skrevet

Vet ikke om du er klar over det, men enkelte grupper i samfunnet vårt konkurrerer seg i mellom om å gjøre sine barn så lite norske som mulig. De tviholder på sin kultur og vokter på hverandre.

Tenåringsjenter får ikke lov å gå ut etter skolen, de blir låst inne, dette er mer en regel enn unntak.

Du skriver: "De tviholder på sin kultur og vokter på hverandre."

Er det Frp du tenker på nå?

Indremisjonen?

Eller noen av dine venner med brune skjorter?

Skrevet

Forslaget kan ikke konsekvent realiseres: skal vi ikke kunne tillate politiske og kvasi-religiøse symboler som "fredsdue", "FN-Logo" etc.?

Hva er så galt med at en gutt eller jente går med et kors?

Skremmende at en skal kunne nekte mennesker å leve ut sitt livssyn.

Gjest Ser du sprer rasisme hele tiden...
Skrevet

Ja, dette er vel et forslag alle rasister liker?

Gjest hva tror du ?
Skrevet

Forslaget kan ikke konsekvent realiseres: skal vi ikke kunne tillate politiske og kvasi-religiøse symboler som "fredsdue", "FN-Logo" etc.?

Hva er så galt med at en gutt eller jente går med et kors?

Skremmende at en skal kunne nekte mennesker å leve ut sitt livssyn.

Helt enig med deg. Og særlig i :

"Skremmende at en skal kunne nekte mennesker å leve ut sitt livssyn."

Det spesielle her er at det er en organisasjon som sier de er for menneskerettighetene.

I Tyskland, Frankrike og Belgia er det allerede innført begrensninger for å leve ut livssyn.

I Belgia er der et eget offentlig organ som _kontrollerer_ alle ikke-statlige trossamfunn.

I Frankrike har man ikke lov til å ytre livsynet sitt påå offentlige steder uten videre. Trossamfunn må ikke holde til for nær barneskoler.

I Tyskland har det offentlige en kontroll med noen trossamfunn. Og muslimske hodeplagg blir det mye mer bråk av enn her. Horder av nazister skremmer vettet av innvandrere fra fjerne strøk.

Menneskerettighetene er under press i Europa. Det blir neppe bedre. Det er ikke rart om presset smitter hit også.

Gjest hva tror du ?
Skrevet

Jeg gjetter på er at denne organisasjonen bare er et underbruk av en annen. Men hvilken ? Kanskje på politisk ytterfløy ? Skulle ønske noen visste.

Navnet til organisasjonen er nok bare til propagandabruk.

Gjest hva tror du ?
Skrevet

"Vet ikke om du er klar over det, men enkelte grupper i samfunnet vårt konkurrerer seg i mellom om å gjøre sine barn så lite norske som mulig. De tviholder på sin kultur og vokter på hverandre.

Tenåringsjenter får ikke lov å gå ut etter skolen, de blir låst inne, dette er mer en regel enn unntak. "

Det er ikke overraskende. Men innskrenkning i religionsfriheten finnes det ingen unnskyldning for !

Det er intoleranse.

Barna tilhører foreldrene, ikke Dadda Stat.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

"Vet ikke om du er klar over det, men enkelte grupper i samfunnet vårt konkurrerer seg i mellom om å gjøre sine barn så lite norske som mulig. De tviholder på sin kultur og vokter på hverandre.

Tenåringsjenter får ikke lov å gå ut etter skolen, de blir låst inne, dette er mer en regel enn unntak. "

Det er ikke overraskende. Men innskrenkning i religionsfriheten finnes det ingen unnskyldning for !

Det er intoleranse.

Barna tilhører foreldrene, ikke Dadda Stat.

Barn tilhører ingen og har krav på å frihet som andre barn i dette landet.

Jeg vet ikke om du kan tenke deg en tenåringsjente som ikke får lov å se på gutter eller snakke med dem og blir holdt innelåst til foreldrene finner make til dem i hjemlandet. De kaller det å få "en baby", en slekting til ektemann som kommer rett fra landsbygda og ikke kan et ord norsk, ikke fungerer sosialt utenfor familien og er nesten uten utdannelse. Ekteskapet blir et helvete. Han vil også låse henne inne.

La meg si en ting: ikke alle er slik, mange innvandrerere er siviliserte og har en medmenneskelig kultur, så de trenger vi ikke fokusere på.

Skrevet

Barn tilhører ingen og har krav på å frihet som andre barn i dette landet.

Jeg vet ikke om du kan tenke deg en tenåringsjente som ikke får lov å se på gutter eller snakke med dem og blir holdt innelåst til foreldrene finner make til dem i hjemlandet. De kaller det å få "en baby", en slekting til ektemann som kommer rett fra landsbygda og ikke kan et ord norsk, ikke fungerer sosialt utenfor familien og er nesten uten utdannelse. Ekteskapet blir et helvete. Han vil også låse henne inne.

La meg si en ting: ikke alle er slik, mange innvandrerere er siviliserte og har en medmenneskelig kultur, så de trenger vi ikke fokusere på.

Du skriver: "La meg si en ting: ikke alle er slik, mange innvandrerere er siviliserte og har en medmenneskelig kultur, så de trenger vi ikke fokusere på."

Nei - la oss kun fokusere på de få jævlige eksemplene vi kan finne, og så fremstille det som om det er typisk for alle.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du skriver: "La meg si en ting: ikke alle er slik, mange innvandrerere er siviliserte og har en medmenneskelig kultur, så de trenger vi ikke fokusere på."

Nei - la oss kun fokusere på de få jævlige eksemplene vi kan finne, og så fremstille det som om det er typisk for alle.

Jeg har fokusert på mange hyggeige og morsomme episoder og erfaringer, men de leser ikke du. Du leser DOL som fanden leser bibelen. Alt tas i verste mening, alltid. Aldri noe positivt eller hyggelig fra deg. Kun sure oppgulp og aggressiv forfølgelse.

Skrevet

Jeg har fokusert på mange hyggeige og morsomme episoder og erfaringer, men de leser ikke du. Du leser DOL som fanden leser bibelen. Alt tas i verste mening, alltid. Aldri noe positivt eller hyggelig fra deg. Kun sure oppgulp og aggressiv forfølgelse.

Jeg leser mesteparten av det du skriver på DOL, og det er nærmest 100% negativt om muslimer, utlendinger, osv.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg leser mesteparten av det du skriver på DOL, og det er nærmest 100% negativt om muslimer, utlendinger, osv.

Jeg leser det du skriver og det er 100% kverulering, sure oppstøt, forfølgelse, løgner og dritt.

Skrevet

Jeg leser det du skriver og det er 100% kverulering, sure oppstøt, forfølgelse, løgner og dritt.

Forskjellen er at du trakasserer helt uskyldige mennesker; jeg gir deg bare en solid dose av din egen medisin som du utsetter andre for.

De er uskyldige - det er ikke du.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Forskjellen er at du trakasserer helt uskyldige mennesker; jeg gir deg bare en solid dose av din egen medisin som du utsetter andre for.

De er uskyldige - det er ikke du.

Du gir ikke noe annet enn dritt og atter dritt.

Skrevet

Du gir ikke noe annet enn dritt og atter dritt.

Meg jeg gjør det med INDIVIDER som har trakassert andre, og ikke hele folkegrupper som ikke er kollektivt skyldig i noe som helst.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Meg jeg gjør det med INDIVIDER som har trakassert andre, og ikke hele folkegrupper som ikke er kollektivt skyldig i noe som helst.

Når du ikke leser hva jeg skriver og bare lemper møkk, så er det ikke no vits å fortsette.

Offertaktikk: Kverulantene påstår ofte med urette at noen de sympatiserer med er offer for noen de misliker.

Er dette noe man lærer på kurs?

Skrevet

Når du ikke leser hva jeg skriver og bare lemper møkk, så er det ikke no vits å fortsette.

Offertaktikk: Kverulantene påstår ofte med urette at noen de sympatiserer med er offer for noen de misliker.

Er dette noe man lærer på kurs?

Den som bedriver "offertaktikk" her er deg, med dine patetiske påstander om at noen fratar deg ytringsfriheten.

Makan til sutring fordi jeg ikke vil la deg trakassere uskyldige mennesker uhindret.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Den som bedriver "offertaktikk" her er deg, med dine patetiske påstander om at noen fratar deg ytringsfriheten.

Makan til sutring fordi jeg ikke vil la deg trakassere uskyldige mennesker uhindret.

Og du har utpekt deg til forsvarer for en gruppe som du ikke vet noe som helst om, og som ikke trenger en forsvarer men klare regler å holde seg til. De som låser tenåringsjenter inne må få kontant beskjed om at det er uakseptabelt og forbudt.

Men det skjer ikke, ingen tør, vi er et land fullt av råtne feiginger og forskremte høns.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...