Gjest uten signatur Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Vi har noe småtteri. Vi har hatt den i årevis gjennom Gjensidige. Får utbetalt mindre og mindre jo eldre vi blir, gjelder ved død og uførhet. Etter fylte 50 får en vel bare 100000 eller noe slikt. Pensjonsforsikring har vi ikke! Vi er snart 50 vi nå! Og tjener 450 til sammen. Men huset er gjeldfritt da! Så vi får låne på det om det bir trangt i alderdommen! Flere som er like vågale som oss? Dårlig forsikret altså... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130144-har-dere-livs-ogeller-pensjonsforsikring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusa Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hvis dere skulle velge å fornye/endre må dere hvertfall huske på følgende: Dere må oppdatere helseopplysningene og får da på foesikringen at den gjelder ikke hvis.....bla, bla, bla..alle sykdommer (og alt som kan ligne på) dere har fått behandling for. Eks: 1. Du har vært hos psykolog: Gjelder ikke ved nervøse lidelser. 2. Du har vært hos kiropraktor: Gjelder ikke ved nakkelidelser 3. Su har hatt problemer med underlivet, f.eks cyste på eggstokk: Gjelder ikke ved underlivssykdommer.. Bla, bla, bla...så den dagen man er så uheldig at man får en alvorlig sykdom kan man banne på at selskapet finner ut at det kommer inn under noen av disse.. SÅ : Det aller beste er å forsikre seg så tidlig som mulig og deretter tviholde på den forsikringen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130144-har-dere-livs-ogeller-pensjonsforsikring/#findComment-796350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hvis dere skulle velge å fornye/endre må dere hvertfall huske på følgende: Dere må oppdatere helseopplysningene og får da på foesikringen at den gjelder ikke hvis.....bla, bla, bla..alle sykdommer (og alt som kan ligne på) dere har fått behandling for. Eks: 1. Du har vært hos psykolog: Gjelder ikke ved nervøse lidelser. 2. Du har vært hos kiropraktor: Gjelder ikke ved nakkelidelser 3. Su har hatt problemer med underlivet, f.eks cyste på eggstokk: Gjelder ikke ved underlivssykdommer.. Bla, bla, bla...så den dagen man er så uheldig at man får en alvorlig sykdom kan man banne på at selskapet finner ut at det kommer inn under noen av disse.. SÅ : Det aller beste er å forsikre seg så tidlig som mulig og deretter tviholde på den forsikringen... Jeg har heldigvis hatt denne forsikringen fra før jeg ble syk. Ender opp som ufør, så jeg får LITT igjen for det om et par år. Er veldig bevisst på at jeg ikke kan bytte eller tegne ny forsikring nå ja. De er så slue de forsikringsselskapene atte... Men heldigvis har vi noen grunker i banken fra fetere år. Med en uføretrygda i familien, så blir det ikke så fett lenger. Særlig ikke når ungene er tenåringer og drar gryn så det holder! Jaja, mange har det verre enn meg. Bedre for humøret å sammenligne med dem enn de som vasser i gryn. hehe... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130144-har-dere-livs-ogeller-pensjonsforsikring/#findComment-796627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusa Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har heldigvis hatt denne forsikringen fra før jeg ble syk. Ender opp som ufør, så jeg får LITT igjen for det om et par år. Er veldig bevisst på at jeg ikke kan bytte eller tegne ny forsikring nå ja. De er så slue de forsikringsselskapene atte... Men heldigvis har vi noen grunker i banken fra fetere år. Med en uføretrygda i familien, så blir det ikke så fett lenger. Særlig ikke når ungene er tenåringer og drar gryn så det holder! Jaja, mange har det verre enn meg. Bedre for humøret å sammenligne med dem enn de som vasser i gryn. hehe... Du skal være glad for din gamle forsikring ja !! Dumme meg trodde jeg måtte skifte når lpnet ble endret..vi fikk jo papirer å fylle ut av banken..og stolte på de. *angrende* Nå er det ikke noe alvorlig som har feilet meg da, men kjempeirriterende likevel å ha slike "gjelder ikke hvis..." på forsikringspapirene. Forbanna drittsekker ! Synes no jeg da.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130144-har-dere-livs-ogeller-pensjonsforsikring/#findComment-796851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.