Gå til innhold

HJELP MEG! Smerter i kroppen...

Anbefalte innlegg

Gjest barelillesøtemeg

Jeg plages av: Smerter som kommer og går i fingrene spesielt, men ofte også i tærne, anklene, håndleddene, albuene og rygg/halebein.

Legen tror ikke på revmatisk sykdom, da jeg også verker i ytterste ledd av fingrene??

I tillegg har jeg tidvis tørre slimhinner, diagnostisert cøliaki, hodebunnseksem (frisøren min mener det er psoriasis) og sterke isjias-smerter.

Røngten av rygg har hittil ikke påvist noe. Er innkalt til røngten av fingrene 5. Januar, men det er så lenge til!

Jeg har skikkelig vondt, får litt hjelp av Vioxx men det varer ikke lenge, desverre...

Føler meg delvis invalid i store perioder, og kan sitte å gråte om kvelden fordi leddene verker så grusomt. I tillegg sliter jeg med depresjon og en voldsom tretthet.

Svarene på blodprøvene kommer på Fredag, men jeg mistenker disse for å ikke vise noe, mine blodprøver var nemlig også normale med henblikk på cøliaki, selv om jeg faktisk var virkelig syk og manglet tarmtotter i tynntarmen...

Jeg orker ikke disse smertene mer, jeg har ikke blitt sykemeldt, og jeg lider meg gjennom dagene på jobb...

Jeg er så fortvilet, fordi smertene mine ikke synes utenpå og kan vises frem i form av hevelser el. så virker det som om jeg ikke blir trodd! men vondt er det fremdeles...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130151-hjelp-meg-smerter-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AB 41 år

Hei.

Prøv og ta opp i 10 spisesjeier med tran helst omega 3

Prøv med så store doser i en uke.

Kjøp boka blotypedietten du har blotype O-A-B eller AB

spis kun mat som er medisinsk for din blotype.

Den maten som er medisinsk for en blotype, kan være gift for den andre blotypen.

Jeg kan også anbefale og ta kostilskudd med Riktige tarm bakterier disse får du kjøpt på helse kost butikken.

Eden Clorella alger rense kroppen dette hjelper også godt på meg.

Smertene som jeg hadde hatt i 4 år forsvant på en uke.

Men spiser jeg feil er de til bake

Håper du får en bedre JUL

God bedring

Gjest kjenner meg igjen

Heisann!

Det kan jo være et tips til legen din og sjekke etter fibromylagi.

Det har jeg og jeg kjenner meg igjen i noe av det du skriver.

Det er en kronisk smerte lidelse som veldig mange har.

Men er vanskelig å finne for det vises ikke på blodprøver eller rønken!

Symtomene på Fm er.

-smerte i sener og muskeler.

-depresjon

-nummhet i fingre

-tretthet

Det er mye mer.

Jeg har vondt i kroppen hele tiden,men ikke på sammme plass.

Noen ganger er det leddene (spesielt hofta)

Eller så er det muskler i rygg,armer og ben.

Det er også ofte at folk som har FM også han andre sykdomer.

Det er jo ikke sikkert det er det samme du har, men skulle bare komme med et forslag.

Jeg kjent meg så igjen.

Alt blir så mye bedre nå man har en diagnoes og forholde seg til.

Håper du får det bedre og ønsker deg en god jul!

Gjest uten signatur

Lån ei bok om fibromyalgi på biblioteket. Så ser du om du kjenner deg igjen!

En svenske som heter Olin tror jeg,har skrevet en veldig bra en.

Tørr i munnen, utmattelse, armene dovner bort om natta, Verk, stikking, prikking, sitring, brenning kommer og går. Verst ved væromslag. Varme gjør godt, bad eller omslag. Øyeproblemer. Mange med fibro flyr og skifter briller stadig vekk, men det nytter ikke. Problemen er der like herlig. Ser dosete. Føels som en hinne på øyet. Stiv i kroppen, særlig om morgenen. Vondt ved lett berøring av og til. Kunne nevne tusen ting.Les boka!

Hei.

Prøv og ta opp i 10 spisesjeier med tran helst omega 3

Prøv med så store doser i en uke.

Kjøp boka blotypedietten du har blotype O-A-B eller AB

spis kun mat som er medisinsk for din blotype.

Den maten som er medisinsk for en blotype, kan være gift for den andre blotypen.

Jeg kan også anbefale og ta kostilskudd med Riktige tarm bakterier disse får du kjøpt på helse kost butikken.

Eden Clorella alger rense kroppen dette hjelper også godt på meg.

Smertene som jeg hadde hatt i 4 år forsvant på en uke.

Men spiser jeg feil er de til bake

Håper du får en bedre JUL

God bedring

Beklager, men blodtypedietten er oppskrytt og virker ikke, dessuten har jeg cøliaki -det får være måte på hvor mange dietter jeg skal holde styr på...

Men takk for svaret, skal nok prøve å få i meg mer Omega-fettsyrer, det er jeg ikke god til fra før...

Lån ei bok om fibromyalgi på biblioteket. Så ser du om du kjenner deg igjen!

En svenske som heter Olin tror jeg,har skrevet en veldig bra en.

Tørr i munnen, utmattelse, armene dovner bort om natta, Verk, stikking, prikking, sitring, brenning kommer og går. Verst ved væromslag. Varme gjør godt, bad eller omslag. Øyeproblemer. Mange med fibro flyr og skifter briller stadig vekk, men det nytter ikke. Problemen er der like herlig. Ser dosete. Føels som en hinne på øyet. Stiv i kroppen, særlig om morgenen. Vondt ved lett berøring av og til. Kunne nevne tusen ting.Les boka!

Takk for svaret!

Håper jo det ikke er det, men jeg ser jo at symptomene er der...

Ser også at symptomene likner MS... Uff, jeg blir rent fælen, jeg nå...

Men skal ringe og få en akutt-time i morgen -nå er jeg også blitt blå mellom knokene, og hovnet opp i fingrene...

Jeg skal sjekke på biblioteket i morra, jeg!

Annonse

Gjest uten signatur

Takk for svaret!

Håper jo det ikke er det, men jeg ser jo at symptomene er der...

Ser også at symptomene likner MS... Uff, jeg blir rent fælen, jeg nå...

Men skal ringe og få en akutt-time i morgen -nå er jeg også blitt blå mellom knokene, og hovnet opp i fingrene...

Jeg skal sjekke på biblioteket i morra, jeg!

Håp det er fibromyalig du! Bedre det enn MS iallefall! Fibromyalgi ødelgger ikke noe, det er 'bare' smertefullt, mens MS kan gjøre deg invalid. Jeg har selv MS i familien, og HÅPER legen har rett i at det er fibromyalig jeg har. Har ikke fått endelig diagnose via disse punktene. Er så lang ventetid for å komme inn på de seriøse stedene.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...