Gå til innhold

Bestilt bredbånd

Gjest ikke økonom akkurat

Anbefalte innlegg

Gjest ikke økonom akkurat
Skrevet

Nå har jeg bestilt bredbånd, har nå ISDN med Telenor 150.

Sånt rent praktisk, hvordan gjør jeg dette? Regner med at jeg må si opp mitt internettabbonement hos Telenor. Men ISDN-linjen, den er jo der, er det lønnsomt å gå over til analog igjen?

Eller kanskje det mest lønnsomme er å koble ut fasttelefonen og bare bruke mobil? Da slipper jeg jo abbonementsavgift også?

Noen gode råd om hva jeg kan gjøre for å få dette billigst mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på bruksmønsteret. Jeg har bredbånd og mobil, ingen fasttelefon. Jeg ringer lite, og sparer dermed på å ikke måtte betale abonnementsavgift for fasttelefon.

Å ha analog i stedet for ISDN koster jo mindre pr. måned, men det koster jo ganske mye å få dem til å koble om. Du kan jo se på den prisen og så regne ut hvor lang tid det vil ta å tjene det inn på reduksjonen i abonnementsavgift.

Tidligere var det jo også sånn at hvis man har ADSL fra Telenor koster det mer sammen med analog telefon enn ISDN. Jeg vet ikke om de har endret den praksisen nå.

Skrevet

Det kommer an på bruksmønsteret. Jeg har bredbånd og mobil, ingen fasttelefon. Jeg ringer lite, og sparer dermed på å ikke måtte betale abonnementsavgift for fasttelefon.

Å ha analog i stedet for ISDN koster jo mindre pr. måned, men det koster jo ganske mye å få dem til å koble om. Du kan jo se på den prisen og så regne ut hvor lang tid det vil ta å tjene det inn på reduksjonen i abonnementsavgift.

Tidligere var det jo også sånn at hvis man har ADSL fra Telenor koster det mer sammen med analog telefon enn ISDN. Jeg vet ikke om de har endret den praksisen nå.

Vi har adsl fra Telenor, har analog linje. Det er ingen forskjell på prisen.

Betaler 349,- pr. mnd, det gjør også naboen som har isdn + adsl

Skrevet

For å svare på dette, må jeg vite:

Hva slags bredbånd er det du får? Er det over telefonledningen, ADSL? Eller er det over TV-kabelen, Telenor Avidi eller annen operatør? Betaler du noe for selve internettabonnementet idag, i tillegg til ISDN abonnementet?

Hvis du slutter med ISDN, ønsker du likevel å kunne se hvem som ringer i displayet - altså abonnere på tjenesten Hvem Ringer?

Med ISDN har du sannsynligvis et ISDN telefonapparat, det kan i så fall ikke brukes til noe annet enn ISDN. Har du et gammelt vanlig analogt liggende som du kan bruke, eller må du også kjøpe nytt telefonapparat - i tilfelle, hvor dyrt/fancy har du tenkt å kjøpe?

Hvor mye ringer du i måneden, og hva slags mobilabonnement har du? Husk også at med bare mobil blir du ikke så populær å ringe TIL, siden det er mye dyrere å ringe til mobil enn fastnett. Kanskje flere av samtalene må startes fra deg selv -hvor mye blir det i måneden?

Er det lenge til du skal flytte, dvs måtte betale flytte/installeringsavgift igjen?

Som du ser, et litt omfattende regnestykke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...