Gå til innhold

Kalkun - igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Sorry at jeg gnåler litt om denne kaklunen støtt og stadig, men begynner å bli litt stressa nå... Har ikke plass til en hel kalkun i frysern, men kan jeg ha den i kjøleskapet fra mandag til fredag? Skal spise den fredag, så tar den ut på torsdag morgen kanskje? For å tine..

Stuffer med kjøttdeig og urter, et tips jeg fikk her! : ) Resten skal gå bra..

Men hvor er det billig fugl å få tak i nå? Burde kanskje kjøpt den nå, så de ikke er utsolgt til jeg skal ha kalkun. men hvor i huleste skal jeg ha den hen da? Har ikke plass! Skal ha ca. 4,5 kilo.

man regner en halv kilo per hode ikke sant?

*stress stress*

Videoannonse
Annonse
Gjest språkfrik
Skrevet

Halv kilo pr hode er fint.

Rema pleier å være billigst, men tror du er litt sent ute der, i alle fall pleier de å få få kalkuner som går raskt ut. ( I flere omganger, riktignok) Og 4,5kg er så lite, folk slåss mest om disse minste fuglene.

Foreslår heller at du tar en større fugl og fryser restene, det er god og ganske billig mat.

Har du en balkong med kuldegrader og kan pakke fuglen inn i avispapir e.l. - da hadde jeg turd å la den stå ute 3, kanskje 4 dager. Ikke fire dager i kjøleskap.

Skrevet

Rydd plass i fryseren - spis av innholdet nå før jul, og kast det som dere aldri kommer til å spise. Fjern overflødig emballasje på det som fortsatt må ligge der.

Ta fuglen ut av esken, så tar den mindre plass.

Gjest Pricilla
Skrevet

Halv kilo pr hode er fint.

Rema pleier å være billigst, men tror du er litt sent ute der, i alle fall pleier de å få få kalkuner som går raskt ut. ( I flere omganger, riktignok) Og 4,5kg er så lite, folk slåss mest om disse minste fuglene.

Foreslår heller at du tar en større fugl og fryser restene, det er god og ganske billig mat.

Har du en balkong med kuldegrader og kan pakke fuglen inn i avispapir e.l. - da hadde jeg turd å la den stå ute 3, kanskje 4 dager. Ikke fire dager i kjøleskap.

Uff... da må jeg henge den ut av vinduet! : ) Har ikke balkong heller skjønner du... Pokker og! Jævla fugl.. bare stress jo..

*Panikken bryter ut snart her*

Skrevet

Det går an å avtale med butikken at de oppbevarer den for deg, så henter du den et par dager før. 2 dawger i kjøleskap for tining! Ikke sikkert de aller billigste butikkene er så greie, men jeg har fått min lokale Rimi til å gå med på det en gang!! Forklar situasjonen.

Gjest Pricilla
Skrevet

Rydd plass i fryseren - spis av innholdet nå før jul, og kast det som dere aldri kommer til å spise. Fjern overflødig emballasje på det som fortsatt må ligge der.

Ta fuglen ut av esken, så tar den mindre plass.

Joa.. har jo gjort det da, men problemet er at jeg har "etasjer" i frysern.. kan liksom ikke sage ut deler av frysern for å få inn fuglen da. : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...