Gå til innhold

redd for hjertet

Anbefalte innlegg

litenogredd1365380621

Jeg er 36 år gammel kvinne, trener regelmessig og sluttet å røyke for to år siden. I perioder spiser jeg for mye, og vekten varierer fra rundt 60,- til rundt 70,- (Jeg er 169cm).

For seks år siden ble det oppdaget en bilyd på hjertet mitt, jeg ble grundig undersøkt, gikk med båndspiller, fikk ultralydundersøkelse etc. Ikke noe galt ble påvist. På tross av dette er jeg i ettertid blitt mer oppmerksom på hjertet. Jeg har alltid hatt lav puls (ca 55), men i det siste synes jeg den også har blitt "tydligere". Jeg kjenner hjertet slå nesten hele tiden, og det er ganske ubehagelig. Rytmen er noen ganger ujevn og ofte hopper det over et slag. Jeg er øm mellom ribbene, og føler et konstant press i bryst og mellomgulv. Har jeg grunn til å være så redd som jeg er?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130238-redd-for-hjertet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunny sky

Hei du!

Jeg er ingen lege, men sykepleier, og har selv erfaring med symptomene dine.. Når jeg også har blitt bekymret over hjertet, så øker pulsen, får vondt i brystet osv... Har gått til mange leger, men de har ikke funnet noe.. Men uansett, anbefaler jeg deg å gå til legen, ta noen blodprøver, EKG osv, så kan du jo slappe av!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130238-redd-for-hjertet/#findComment-797852
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...