Gå til innhold

Fjernadopsjon i julegave?

Anbefalte innlegg

Gjest medmenneskelighet

Jeg synes tanken er kjempegod. Vi lever i et samfunn med overflod, det meste vi får i julegave blir stuet vekk i skuffer og skap og blir aldri brukt. Vi har alt vi trenger og mye mer.

Derfor synes jeg ideen om å gi et fjernadoptert barn i julegaven er kjempefin. Vi hjelper et barn i nød samtidig som mottakeren får anledning til å følge dette barnet i mange år.

Hva mener du, hvorfor kan man ikke gi noe sånt i julegave?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130274-fjernadopsjon-i-julegave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tanken er fin, men...

for fremtiden også!

Jeg tror ikke jeg ville likt å sitte der som "liksom-fjernadoptant" - når det var noen andre som betalte for det. Da hadde jeg jo konstant hatt dårlig samvittighet for at det ikke var jeg som hjalp dette barnet. Det blir jo som om du bare prøver å gni det inn, at ædabæda, jeg hjelper denne lille karen - hvem hjelper du?

Ferdig betalt i ett år? Eller hadde du tenkt å gi noen en regning til jul? Hva med et gjeldsbrev fra Frelsesarmeen?

Hei,

Innkreverene fra Frelsesarmeen er tøffe bananer. Hvis du ikke betaler kommer de hjem til deg med et stort kors og spiker!

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...