Gå til innhold

Gebyr på depositumkonto

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har blitt slik etterhvert ja.

Bankene tester ut konstant hvor mange gebyrer de kan innføre (og hvor høyt de kan prise gebyrene) for å tjene mest mulig penger på at den gjengse forbruker er avhengig av å ha en bankkonto.

Det finnes stadig enkelte ildsjeler i lokale sparebanker som opprettholder kundevennlige policyer på gebyrpolitikken - men det er få igjen av disse.

Det har blitt slik etterhvert ja.

Bankene tester ut konstant hvor mange gebyrer de kan innføre (og hvor høyt de kan prise gebyrene) for å tjene mest mulig penger på at den gjengse forbruker er avhengig av å ha en bankkonto.

Det finnes stadig enkelte ildsjeler i lokale sparebanker som opprettholder kundevennlige policyer på gebyrpolitikken - men det er få igjen av disse.

Er det utleier eller leietaker som må betale depositumet?

Høh?

Det er jo leietager som betaler depositum ;o)

Men du mente vel gebyret for depositumskontoen?

- Dét må utleier betale (jfr Husleieloven)

Dette gebyropplegget og hvem som skal betale det har forresten vært diskutert før her inne:

http://forum.doktoronline.no/forum/6/661.ipg?view=thread&thread=1726494

mvh

Annonse

Er det utleier eller leietaker som må betale depositumet?

Det skal utleier betale. Og utleier kan dermed også bestemme hvilken bank denne kontoen skal opprettes i. Et råd for alle utleiere, er da å sørge for at depositumskontoen er i samme bank som kontoen husleien kommer inn på.

Det skal utleier betale. Og utleier kan dermed også bestemme hvilken bank denne kontoen skal opprettes i. Et råd for alle utleiere, er da å sørge for at depositumskontoen er i samme bank som kontoen husleien kommer inn på.

Blir ikke gebyret det samme uansett da? Kan depositumskontoen brukes om igjen ved skifte av leieboer, eller må man da betale gebyr på nytt?

Blir ikke gebyret det samme uansett da? Kan depositumskontoen brukes om igjen ved skifte av leieboer, eller må man da betale gebyr på nytt?

Nå ligger svarene i denne tråden helt rotete på min maskin, så jeg vet ikke om spørsmålet ditt er rettet til meg?

Jeg kan uansett begrunne anbefalingen min. Dersom man bruker samme bank for depositumskontoen og husleiekontoen (altså den husleien skal INN på), kan man få banken til å ta av depositumet dersom det mangler innbetaling av husleie ved leieforholdets opphør. Man trenger altså ikke gå om søksmål for å få pengene sine.

Nå ligger svarene i denne tråden helt rotete på min maskin, så jeg vet ikke om spørsmålet ditt er rettet til meg?

Jeg kan uansett begrunne anbefalingen min. Dersom man bruker samme bank for depositumskontoen og husleiekontoen (altså den husleien skal INN på), kan man få banken til å ta av depositumet dersom det mangler innbetaling av husleie ved leieforholdets opphør. Man trenger altså ikke gå om søksmål for å få pengene sine.

Spørsmålet var til deg, men jeg ser nå at det har lagt seg på feil sted. Takk for svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...